عصر خودرو

با تصویب هیات وزیران صورت گرفت؛

خروج "هما" از سهام عدالت برای ورود به بورس

عصر بازار- هیات وزیران در راستای بازسازی ساختاری و فراهم نمودن مقدمات واگذاری شرکت هواپیمایی هما، ۴۰ درصد سهام این شرکت را از طرح توزیع سهام عدالت خارج و ۳۰ درصد سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را جایگزین آن کرد.

خروج "هما" از سهام عدالت برای ورود به بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، هیات دولت در جلسه عصر دیروز خود که به ریاست حسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد در راستای بازسازی ساختاری و فراهم نمودن مقدمات واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، 40 درصد سهام این شرکت را از طرح توزیع سهام عدالت خارج و 30 درصد سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را جایگزین آن کرد.

    این گزارش می افزاید: هیات وزیران در جلسه 93.12.27 نیز به پیشنهاد مشترک وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور بازسازی ساختاری و فراهم نمودن مقدمات واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را طی تصویب نامه ای از فهرست واگذاری‌ها خارج کرد و مقرر شد بازسازی ساختاری شرکت یاد شده، صرفا در چارچوب مصوبات هیات واگذاری و به منظور سودده نمودن آن از طریق اقداماتی نظیر اصلاح اساسنامه، تبدیل شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام، ساماندهی و تعیین تکلیف موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان و سایر روش‌ها و اقدامات مندرج در ماده 16 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل قانون اساسی انجام شود.
    همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان خصوصی سازی مکلف شدند گزارش نحوه بازسازی ساختاری را ظرف یکسال به هیات واگذاری ارایه کنند و منابع لازم برای بازسازی ساختاری این شرکت هم از محل اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی و همچنین منابع داخلی شرکت قابل تامین شود.
    افزون براین؛ در روزهای پایانی سال گذشته نیز تصویب‌نامه ای در مورد اصلاح سهام واگذارشده برخی از شرکتها به سهام عدالت از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شرح زیر ابلاغ شد:
    با توجه به کاهش 10 درصدی سهام قابل تخصیص توسط هیات واگذاری در 1388.1.24، میزان سهام بانک ملت واگذار شده به طرح سهام عدالت موضوع بند 1 مصوبه شماره 123 مورخ 1386.7.17 و ردیف 7 جدول پیوست مصوبه یاد شده ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت و مصوبه شماره 141 مورخ 1387.5.22 این ستاد به 30 درصد اصلاح می‌شود.
    با توجه به اینکه طی قرارداد 1386.1.18، معادل 20 درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به سهام عدالت منتقل شده است، سهام واگذار شده شرکت یادشده به طرح سهام عدالت، موضوع بند 1 مصوبه شماره 115 مورخ 1385.8.10ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت ردیف 4 جدول ب پیوست مصوبه به 25 درصد پس از کسر 5 درصد سهام ترجیحی اصلاح می‌شود.
    با توجه به اینکه در عمل معادل 34 درصد کل سهام شرکت سیمان بوشهر(سیمان دشتستان)، به سهام عدالت تخصیص یافته است، متن زیر جایگزین مفاد بند 2 جدول الف بند 1 مصوبه شماره 115 مورخ 1385.8.10 ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت می‌شود:
    «به میزان 51 درصد سهم دولت(34 درصد از کل) سهام شرکت سیمان بوشهر(سیمان دشتستان) از تاریخ مصوبه شماره 115 مورخ 1385.8.10 ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت، به سهام عدالت تخصیص می‌یابد.»
    با عنایت به مغایرت بند 3 مصوبه شماره 132 مورخ 1387.1.24 ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت با ماده 34 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و عدم تحقق و اجرای اختصاص میزان 16 درصد از سهام پالایش نفت اصفهان به سهام عدالت، بند یادشده حذف می‌گردد.
    همچنین با توجه به اینکه تصویب‌نامه شماره 106319/ت36254هـ مورخ 1385.8.30 اجرا نشده و تعدادی از شرکتهای موضوع پیوست تصویب‌نامه یادشده طی مصوبات جداگانه توسط ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت به این طرح اختصاص یافته است لذا موضوع تخصیص بخشی از سهام 21 شرکت به طرح توزیع سهام عدالت حذف می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها