عصر خودرو

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بخش خصوصی پیشنهادات خود را برای مواجهه با دوران پسا تحریم ارائه دهند

عصر بازار: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخش خصوصی پیشنهادات خود را برای مواجهه با دوران پسا تحریم ارائه دهند، گفت: دولت هرگز مایل نیست که پس از رفع تحریم‌ها تولیدکنندگان داخلی از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی دچار مشکل شوند.

بخش خصوصی پیشنهادات خود را برای مواجهه با دوران پسا تحریم ارائه دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در سیزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: هفته پیش به دعوت وزیر کشور به همراه صاحبنظران عرصه تولید و اقتصاد در وزارت کشور حضور یافتیم و طی یک جلسه سه ساعته مقرر شد در عرض یک هفته پیشنهادات فعالان صنعتی استان‌ها برای دوران رفع تحریم‌ها و مواجهه منطقی با این مقطع جمع‌آوری شود.

    وی افزود: دولت هرگز مایل نیست که پس از رفع تحریم‌ها تولیدکنندگان داخلی از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و رقابت ناعادلانه تولیدکنندگان دچار مشکل شوند.

    جبارزاده خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم واردات نوعا در زیرساخت‌ها و مواردی صورت گیرد که مشابه داخلی وجود ندارد و به عنوان مکمل صنایع داخلی مورد بهره‌برداری صحیح قرار گیرد.

    بخش خصوصی پیشنهادات خود را برای مواجهه با دوران پسا تحریم ارائه دهند

    استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارائی در طول هفته جاری میهمان تبریز و استان آذربایجان‌شرقی خواهند بود؛ تاکید کرد: بخش خصوصی باید از فضای مهیا شده استفاده کرده و بهترین پیشنهادات را برای مواجهه با دوران پساتحریم ارائه دهند و با انگیزه مضاعف به سمت توسعه و رفع عقب ماندگی حرکت کنند.

    این مسئول آموزش و بالا بردن اطلاعات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در زمینه‌های تولید، قوانین، مالیات و سرمایه‌گذاری را بسیار مهم قلمداد و تصریح کرد: تعدادی از کلاس‌های آموزشی با حضور بانک‌ها، بورس، سازمان صنعت، معدن، تجارت، سازمان امور مالیاتی، شهرک‌های صنعتی و ... آغاز به کار کرده است.

    نحوه نگارش صحیح دفاتر مالیاتی آموزش داده شود

    وی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به رد دفاتر مالیاتی به دلیل اشکالات نگارشی، اظهار داشت: دارایی و سازمان امور مالیاتی به دنبال رد تعمدی دفاتر نیست و در این مورد لازم است کلاس‌هایی مرتبا برگزار و نحوه نگارش صحیح دفاتر مالیاتی آموزش داده شود.

    جبارزاده گفت: اگر ساختاری ایجاد کنیم که پس از این به جای صاحبان صنایع و مدیران عامل شرکت‌ها، مدیران مالی و حسابرسان در قبال سازمان امور مالیاتی مسئول باشند بخش عمده مسائل مالیاتی که اکثرا تخصصی هستند حل می‌شود.

    استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید این باور را ایجاد کنیم که در هر سال مالی وضعیت مالی همان سال را بررسی کنیم، یادآور شد: مالیات را همواره از درآمد اخذ می‌کنند و شرکت‌هایی که درآمدی نداشته‌اند نباید مشمول مالیات قرار گیرند و مودیان مالیاتی بر اساس درآمد تحقق یافته مالیات اخذ کنند تا صاحبان صنایع نگران افزایش مالیات در سهم بودجه 94 نباشند.

    این مسئول گفت: اتحادیه‌ها در تشخیص اینکه چه کسانی باید مالیات دهند می‌توانند بسیار دقیق‌تر عمل کنند؛ بر این اساس انتظار همکاری و حضور بیشتر اتحادیه‌های اصناف و صنایع در این امور می‌رود.

    برچسب ها