عصر خودرو

تعرفه‌های واردات کالا در سال جاری اعلام شد

عصر بازار- حذف یا اصلاح تعرفه‌ اقلام وارداتی بالای ۵۵ درصد در لیست تعرفه‌های سال جدید و افزایش عمومی تعرفه‌های وارداتی با شرح حمایت از تولید داخلی نتیجه تغییرات تعرفه‌ای امسال بود.

تعرفه‌های واردات کالا در سال جاری اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با اعلام تغییرات تعرفه‌ای قابل اجرا برای سال 1395، وعده نزدیک‌تر شدن به استانداردهای جهانی جامه عمل پوشید و سقف 55 و کف پنج درصد تعرفه در سال 1395 برای کالاها و گروه‌های تعرفه ای مختلف توسط هیات دولت به تصویب رسید.

    در این جدول تغییرات تعرفه‌ای در سال 1395 که در شرح 1242 ردیف تعرفه ای توسط هیات دولت تصویب و از طریق سازمان توسعه تجارت ایران منتشر شده است، با تصریح بر ثبت سفارش صرفا از طریق ارز متقاضی گروه کالایی 10 و شمولیت دو برابر سود بازرگانی این گروه کالاها، بر ممنوعیت ثبت سفارش ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سانتی متر مکعب هم تاکید کرد.

    در این جدول همچنین علیرغم قبل، تمامی معادل‌های ریالی درصدهای تعرفه ای از گروه های کالایی حذف شده و با در نظر گرفتن شرایط حمایت از تولیدات داخلی، برخی گروه های کالایی تا بیش از سه برابر افزایش تعرفه را تجربه نیز کردند.

    شرح تغییرات تعرفه‌ای واردات کالا برای سال جاری در فایل زیر قابل مشاهده است.

    جدول تغییرات تعرفه ای 1242 ردیف کالا برای اجرا در سال 1395

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها