عصر خودرو

فرزام ابوعلی مدیرعامل کارگزاری کارآمد:

فروش سهام خودرویی‌ها هیجانی است

عصر بازار- مدیر عامل کارگزاری کارآمد، افت بازار را نتیجه تصمیمات احساسی و هیجانی برخی از سهام‌داران در فروش سهام گروه خودرو می‌داند و معتقد است: افت امروز بازار در کوتاه مدت است و خللی در روند مثبت طولانی مدت بازار ایجاد نخواهد کرد.

فروش سهام خودرویی‌ها هیجانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    فرزام ابوعلی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» با اشاره به اینکه بازار از حدود سه ماه پیش رشد داشته است، افزود: در این مدت شاخص کل از حدود 60 هزار واحد به 80 هزار واحد افزایش یافته است و صنعت خودرو رشد مناسبی داشته است. همچنین به نظر می‌رسد عمده متغییرهای تاثیرگذار که می‌توانند در آینده بازار اثرات مناسبی داشته باشند، مثبت هستند. از این جمله می‌توان به متغیرهای خارجی مانند پیش بینی قیمت جهانی نفت و مواد اولیه و متغیرهای داخلی مانند تورم، سود بانکی و انبساطی بودن بودجه اشاره کرد.
    وی افزود: به این ترتیب با مثبت شدن روند بازار قیمت صنعت خودرو نیز در فاز صعودی قرار گرفت و کل بازار به دنبال آن مثبت شد. اما با توجه به اینکه بیشتر پیش بینی‌ها در خصوص این صنعت مربوط به سودآوری آن از سال 96 به بعد است و در یک ماهه اخیر اطلاعات، جسته و گریخته وغیر شفاف از صنایع خودرو منتشر شده است، برخی از سهام‌داران از ترس جا ماندن با تصمیمی احساسی دست به فروش زدند و صف فروش ایجاد کردند. همچنین کل بازار نیز امروز به دنباله رویی از این صنعت منفی شد.
    به گفته این فعال بازار سرمایه، این افت بازار در کوتاه مدت است و خللی در روند مثبت طولانی مدت بازار ایجاد نخواهد کرد.
    مدیر عامل کارگزاری کارآمد در خصوص لیدر شدن برخی از صنایع نیز ابراز کرد: در برهه‌های زمانی ممکن است برخی از به طور خودکار این نقش را به عهده بگیرند. همانطور که در دو یا سه ماه گذشته صنعت خودرو پیش روی بازار بود. اما این مهم برای شرایط خاص است و در بازارهای پیشرفته دنیا این نقش وجود ندارد و بیشتر لیدر شدن صنایع در بازارهایی که کارایی کمتری دارند، اتفاق می‌افتد.
    ابوعلی ادامه داد: در بسیاری از مواقع بازار ایران نیز بدون لیدر حرکت کرده است. این در حالی است که بازار امسال و سال آینده رشد خواهد کرد و این رشد شامل همه صنایع خواهد بود.
    به گفته وی، سهام خودرویی‌ها به سقف قیمت نرسیده است و ممکن است این صنعت بیشتر از این نیز رشد داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها