عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

پیش بینی تعادل و ثبات در معاملات بورس ۹۵

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش تنش های سیاسی در منطقه و نیز کاهش نرخ سود بانکی، ثبات و بهبود قیمت کالا و صنایع در بازارهای جهانی و تک نرخی شدن ارز بنظر می رسد معاملات امسال بورس از تعادل و ثبات نسبی در مقایسه با دو سال گذشته برخوردار باشد.

پیش بینی تعادل و ثبات در معاملات بورس ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد قنبری در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال 95 گفت: با توجه به کاهش تنش های سیاسی در منطقه و نیز پیش بینی کاهش نرخ سود بانکی، ثبات و بهبود قیمت کالا و صنایع در بازارهای جهانی و تک نرخی شدن ارز بنظر می رسد معاملات بورس از تعادل و ثبات نسبی در مقایسه با دو سال گذشته برخوردار باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزایای کاهش نرخ سود بانکی برای بورس افزود: کاهش واقعی نرخ سود بانکی می‌تواند علاوه بر حرکت نقدینگی و سرمایه های مردم به سوی بازار سهام، به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی نیز کمک کند و بازار سهام را به سمت رسالت اصلی خود سوق دهد.
    وی در خصوص تاثیر اجرای برجام و رفع تحریم ها بر بازار سرمایه نیز اذعان داشت: انتشار خبر رسیدن به توافق و اجرای برجام به تنهایی نمی تواند بر اقتصاد و بورس اثرگذار باشد و باید آثار واقعی رفع تحریم‌ها و اجرای برجام را در صورت‌های مالی شرکت‌ها مشاهده کرد.
    قنبری در ادامه با اشاره به این که برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام هنوز به فاز اجرایی شدن کامل نرسیده است تصریح کرد: در صورت رخ دادن این اتفاق، مواردی چون اتصال سوئیفت می تواند اثرات مثبتی را برای اقتصاد و بازار سرمایه به همراه داشته باشد.
    وی در خصوص پیش‌بینی صنایع پیشروی بورس در سال جدید گفت: در صورت برقراری سوئیفت، گروه بانکی و در صورت حل معماهای مربوط به نرخ خوراک و بهره مالکانه گروه پتروشیمی و سنگ معدنی ها از پتانسیل های لازم برای رشد در سالجاری برخوردار است؛ بعلاوه این که بهبود شرایط جهانی برخی کالاها و صنایع از جمله فلزات اساسی نیز می تواند موجب رشد این گروه در بورس شود.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرکتهای گروه حمل و نقل نیز از پتانسیل های خوبی برای رشد در سالجاری برخوردارند اضافه کرد: از سوی دیگر رونق ساخت و ساز و تحرک بازار مسکن هم می تواند خبر خوشی در سال جدید برای صنایع و گروه های مختلف بازار باشد که البته رخ دادن این اتفاق قدری بعید بنظر می رسد.
    وی یکی دیگر از اتفاقات مثبت امسال برای بورس را ورود سرمایه خارجی به بازار عنوان کرد و افزود: در صورتی که قوانین و مقرات و بسترهای لازم برای این کار فراهم شود می تواند به تعمیق بازار سهام در کشور امیدوار بود.
    این کارشناس بازار سرمایه یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در سال جدید برای اقتصاد و بورس کشور را قیمت جهانی نفت عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت نفت می تواند بر افزایش درآمدهای دولت اثر مثبت داشته باشد و با تخصیص بودجه مناسب به طرح ها و پروژه های عمرانی، شاهد تحریک صنایع و رونق بنگاههای تولیدی بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها