عصر خودرو

در نظرسنجی کیتکو ثبت شد؛

رای ۶۰ درصدی به افزایش بهای طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده همچنان با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی اختلاف نظر زیادی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده دارند.

رای ۶۰ درصدی به افزایش بهای طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا که روزهای گذشته تحت تاثیر اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر رویکرد محتاطانه برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تا مرز 1247 دلار افزایش یافته بود، پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش، وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه مارس بیش از 215 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

    در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو نیوز، اکثر شرکت کنندگان به افزایش قیمت طلا رای داده اند. در این نظرسنجی 603 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 364 نفر معادل 60 درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

    از سویی 112 نفر معادل 27 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و 46 نفر معادل 13 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    در نظرسنجی هفته گذشته کیتکو نیوز تنها 46 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بهترین عملکرد خود را در 30 سال گذشته ثبت کرده و با رشد 15 درصدی روبرو شده است.

    همچنین از 35 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 18 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 5 کارشناس اقتصادی معادل 28 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

    از طرفی نیز 10 کارشناس اقتصادی معادل 56 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و 3 نفر معادل 16 درصد نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    جفری نیکولز تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: علی رغم کاهش قیمت طلا تحت تاثیر آمارهای وزارت کار آمریکا، چشم انداز قیمت طلا همچنان مثبت و امیدوار کننده خواهد بود. علاوه بر مستحکم بودن نیروهای ساختاری بازار، رشد تقاضای فیزیکی نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

    آدریان دی کارشناس ارشد بازار طلا نیز گفت: به نظر می رسد با توجه به افت قیمت طلا، خریدهای جدیدی از سوی سرمایه گذاران بین المللی انجام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها