عصر خودرو

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت صنعت اعلام‌ کرد:

وجود بیش از ۳‌هزار و ۶۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت

عصر بازار- مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سه‌هزار و ۶۳۹ طرح نیمه‌تمام صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۹ هزار میلیارد تومانی و ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۵۵ هزار نفر در کشور وجود دارد

وجود بیش از ۳‌هزار و ۶۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، «علیرضا هادی» افزود: تعداد طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 80 درصد 12 هزار و 993 طرح و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در حدود 289 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال‌زایی 463 هزار نفر است.

    ‌وی گفت:‌ نزدیک به 19 هزار و 185 طرح نیز دارای پیشرفت فیزیکی بین 20 تا 60 با پیش‌بینی 579 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و امکان اشتغال 747 هزار نفر در کشور فعال است.

    هادی، تعداد طرح‌های دارای پیشرفت کمتر از 20 درصد را 28 هزار و 909 طرح اعلام و خاطرنشان‌ کرد: میزان نیاز سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در حدود 977 هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است که برای یک میلیون و 92 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

    مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت ادامه‌ داد: در مجموع در کل کشور 83 هزار و 780 جواز تاسیس و بیش از 74 هزار پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت صادر شده است.

    وی توضیح‌ داد: اکنون به‌طور عمده برطرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی، واحدهای صنایع پیشران و واحدهایی که تولیدشان در کشور با کمبود مواجه است، مرکز بیشتری وجود دارد.

    هادی گفت: این طرح‌ها به‌طور مداوم رصد و پایش می‌شود تا با رفع موانع به مرحله بهره‌برداری برسند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع پیشران و صنایع اشباع در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت قرار داده شده تا سرمایه‌گذاران جدید از آن استفاده کنند.

    هادی خاطرنشان‌ کرد:‌ به‌هم‌رسانی واحدهای تعطیل و راکد با سرمایه‌گذاران جدید از دیگر برنامه‌های است که امسال در وزارتخانه دنبال می‌شود.

    برچسب ها