عصر خودرو

رشد ۱.۲ درصدی ارزش بازار فرابورس در هفته نخست معاملات سال ۹۵‏

عصر بازار- نخستین هفته معاملاتی سال جدید با رشد ۱.۲ درصدی ارزش بازار فرابورس به میزان ۱۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال پایان یافت.

رشد ۱.۲ درصدی ارزش بازار فرابورس در هفته نخست معاملات سال ۹۵‏
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس نخستین هفته کاری سال 95 را در حالی به پایان رساند که ارزش آن در مقایسه با هفته کاری پیشین به میزان 1.2 درصد رشد نشان داد. آیفکس نیز با رشد 8.6 واحدی معادل 1.1 درصد افزایش یافت و به عدد 814 رسید.

    در این هفته، یک میلیارد و 148 میلیون ورقه بهادار به ارزش 8 هزار و 631 میلیارد ریال در 201 هزار نوبت داد و ستد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ حجم 118 و به لحاظ ارزش 163 درصد افزایش داشت.
    در بازارهای فرابورس، بازار اول با رشد 72 درصدی حجم و 20 درصدی ارزش معاملات مواجه شد و بازار دوم نیز افزایش 112 درصدی حجم و 228 درصدی ارزش معاملات رادر قیاس با سال گذشته تجربه کرد.
    همچنین 232 میلیون ورقه بهادار به ارزش 225 میلیارد ریال در بازار پایه مورد معامله قرار گرفت و در بازار ابزارهای نوین مالی هم 15 میلیون اوراق بهادار به ارزش 4 هزار و 708 میلیارد ریال داد و ستد شد که حجم آن نسبت به مدت مشابه سال قبل 526 و ارزش آن 150 درصد افزایش نشان داد.
    در 5 روز اول معاملاتی سال 95، گروه عرضه برق و گاز با معاملاتی به ارزش 715 میلیارد ریال، 27 درصد معاملات بازارهای اول ، دوم و پایه را در اختیار گرفت و گروه فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب سهم 15 و 11 درصدی از این معاملات داشتند.
    در این هفته، بیشترین حجم معاملات به میزان 291 میلیون ورقه بهادار در روز چهارشنبه انجام شد و بالاترین ارزش معاملات به میزان 314 میلیارد تومان در روز یکشنبه به ثبت رسید.
    طبق این گزارش، در روز دوشنبه اوراق مرابحه 64 میلیارد ریالی شرکت سیمان با استقبال چشمگیر متقاضیان پذیره‌نویسی شد تا به این ترتیب نخستین پذیره‌نویسی سال جدید در فرابورس ایران با وجود مهلت 3 روزه در یک روز و با ثبت تقاضای 5 برابری نسبت به اوراق عرضه شده رقم بخورد. این پذیره‌نویسی برای خرید مواد اولیه (پاکت سیمان 50 کیلویی) در شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران انجام شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها