عصر خودرو

نخستین قیمت های سال ۹۵ فردا اعلام می شود؛

بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید

عصر بازار- طی دو هفته اخیر افزایش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی سبب شد تا روند قیمت پلیمرها در بازارهای جهانی مثبت باشد.

بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش قیمت نفت و اتیلن در دو هفته اخیر اکثر بازیگران بازار پتروشیمی را نسبت به روند قیمت ها در بازار داخلی امیدوار کرده و نگرانی آنها را در خصوص افت قیمت ها پس از نوروز کاهش داد.

    البته در هفته اخیر قیمت نفت اندکی روندی نزولی به خود گرفت و در بازارهای جهانی نیز روند صعودی قیمت اتیلن متوقف شد.

    جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه قیمت پایه محصولات پتروشیمی فردا اعلام خواهد شد، گفت: به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی، اندکی قیمت های پایه افزایش یابد، با این حال با توجه به توقف رشد قیمت اتیلن و افت قیمت نفت، برای پیش بینی قیمت ها در دو هفته آینده باید در انتظار روند بازارهای جهانی بمانیم.

    وی در ادامه افزود: برخی از کارشناسان بازار اعتقاد دارند که قیمت نفت با افت روبه رو خواهد شد و دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد، از این رو باید انتظار کشید و روند بازار نفت را برای پیش بینی های دقیق تر بررسی کرد.

    به گفته این کارشناس بازار پتروشیمی، در حال حاضر با توجه به اینکه تعطیلات نوروز به تازگی تمام شده، هنوز روند معاملات به روال عادی بازنگشته و از این رو اعلام قیمت های پایه می تواند بر روند معاملات و تصمیم گیری فعالان بازار پتروشیمی اثر گذار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها