عصر خودرو

افزایش ۱۶ درصدی قیمت جهانی طلا در فصل زمستان

عصر بازار- طلا با جهش قیمت ۱۶ درصدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ برابر با فصل زمستان گذشته رکورد بهترین عملکرد سه ماهه از سال ۱۹۸۶ تاکنون را شکست.

افزایش ۱۶ درصدی قیمت جهانی طلا در فصل زمستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه به دنبال کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا فلز زرد بیشترین افزایش قیمت سه ماهه را در طی حدود 30 سال اخیر تجربه کرد، قیمت طلا بدون تغییر در بالای 1230 دلار باقی ماند. این در شرایطی بود که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا بودند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در روز پنجشنبه، دیروز بدون تغییری قابل توجه در رقم 1232 دلار و 10 سنت باقی ماند.

    طلا با جهش قیمت 16 درصدی در سه ماهه نخست سال، رکورد بهترین عملکرد سه ماهه از سال 1986 تاکنون را شکست. این در حالی است که نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا را کاهش داده است. افت شاخص ه در بازارهای جهانی بورس و کاهش ارزش دلار موجب تقویت خرید طلا شد.

    جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا این هفته گفت، بانک مرکزی آمریکا باید در افزایش نرخ بهره محتاطانه گام بردارد.

    ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک روز پنجشنبه گفت، وی با نظرات یلن در این باره که بانک مرکزی باید محتاطانه گام بردارد به ویژه با توجه به ریسک های ناشی از رشد کند اقتصاد جهانی موافق است.

    انتظار می رود تقاضای هند برای خرید طلا در سه ماهه منتهی به ماه مارس نسبت به یک سال قبل به میزان دو سوم کاهش یابد و به کمترین میزان در هفت سال گذشته برسد. این در حالی است که قیمت های بالاتر و اعتصاب جواهرفروشان هندی میزان فروش طلا در دومین بازار بزرگ فلز زرد جهان را کاهش داده است.

    افزایش قیمت طلا این هفته تقاضا برای فلز زرد در بازار آسیا را کاهش داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها