عصر خودرو

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در هفته گذشته ۳ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات هر بشکه نفت برنت در برابر ۳۸ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روز جمعه پس از آنکه عربستان اعلام کرد که اگر ایران و دیگر تولید کنندگان در فریز تولید مشارکت نکنند، این کشور نیز تولید خود را فریز نخواهد کرد، قیمت نفت حدود 4 درصد افت کرد. همچنین آمارها نشان داد که مازاد عرضه جهانی نفت احتمالا افزایش خواهد یافت.

    ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار این کشور تقویت شد و در تضعیف قیمت نفت در نخستین جلسه از سه ماهه دوم سال نقش داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 68 سنت، معادل 4.1 درصد کاهش به 38 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 3 درصد افت داشت.

    برنت سه ماهه نخست سال را با 6 درصد افزایش و ماه مارس را با 15 درصد افزایش قیمت به پایان برد.

    قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 55 سنت معادل 4 درصد کاهش به 36 دلار و 79 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت پس از افزایش 4 درصدی در سه ماهه نخست سال و 14 درصدی در ماه مارس، در این هفته 7 درصد کاهش یافت.

    قیمت ها واکنش چندانی به آمار کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا برای پانزدهمین هفته متوالی نشان نداد. تعداد این سکوها به پایین ترین رقم دست کم از دهه 1940 تاکنون رسیده است.

    پس از آنکه تولید کنندگان عمده نفت در داخل و خارج از اوپک ایده فریز تولید در سطح ماه ژانویه را مطرح کردند قیمت نفت در طی 2 ماه گذشته روندی ترمیمی را طی کرده است.

    اما شاهزاده محمد بن سلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که بدون مشارکت ایران و دیگر تولید کنندگان عمده، ریاض به این توافق نخواهد پیوست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها