عصر خودرو

قیمت طلا منتظر تصمیم فدرال رزرو

عصر بازار: سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران بازار طلا در حال پیگیری اخبار مربوط به نشست فدرال رزرو هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد زمان افزایش نرخ بهره پیدا کنند. در این شرایط طلا هنوز نتوانسته است از کمترین میزان قیمت خود در ۵.۵ سال اخیر فاصله زیادی بگیرد.

قیمت طلا منتظر تصمیم فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از اقتصادنیوز، امروز چهارشنبه قیمت طلا با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته کمی پایین‌تر از سطح 1100 دلار در هر اونس به سر می‌برد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران بازار طلا در حال پیگیری اخبار مربوط به نشست فدرال رزرو هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد زمان افزایش نرخ بهره پیدا کنند. در این شرایط طلا هنوز نتوانسته است از کمترین میزان قیمت خود در 5.5 سال اخیر فاصله زیادی بگیرد.

    از هفته گذشته با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو نوسان قیمت طلا کاهش داشته است و سرمایه‌گذارن این بازار منتظر تصمیمات فدرال رزرو هستند.

    سیاست‌گذاران فدرال رزرو در پی تقویت اقتصاد آمریکا و بازار کار این کشور برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تحت فشار هستند. این افزایش فشارها برای کاهش قیمت در بازار طلا را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

    ادوارد میر تحلیل‌گحر اف سی استون در آمریکا می‌گوید، ما هنوز نسبت به نسبت به عملکرد بازار طلا در کوتاه مدت خوش‌بین نیستیم همچنین احتمال می‌‌دهیم قیمت دلار در پی بیانیه‌ی امرزو فدرال رزرو طی روزهای آتی بار دیگر در مسیر افزایشی قرار بگیرد. این موضوع می‌تواند عامل دیگری برای سقوط قیمت مجدد قیمت طلا باشد.

    او ادامه می‌دهد در حال حاضر ما هیچ‌گونه عامل افزایشی را در بازار طلا مشاهده نمی‌کنیم. تقاضای فیزیکی و یا سرمایه‌گذاری طلا هر دو در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند.

    قیمت طلا در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار COMEX نیویورک در سطح 1198 دلار در هر اونس به فروش رسید که نسبت به روز گذشته 0.3 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها