عصر خودرو

بررسی ۴ مسیر انتقال گاز

مسیر صادرات گاز ایران به عمان نهایی شد

عصر بازار- با بررسی ۴ مسیر انتقال گاز ایران به عمان، مسیر صادرات گاز ایران به این همسایه جنوبی با طول تقریبا ۱۷۶ کیلومتر نهایی شد.

مسیر صادرات گاز ایران به عمان نهایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مسیر انتقال گاز ایران به عمان در جلسه‌ای که با حضور مسئولان شرکت تاسیسات دریایی به عنوان پیمانکار بخش دریا، شرکت ملی صادرات گاز ایران، تیم کارشناسی از کشور عمان برگزار شد، نهایی و مشخص شد.

    در این جلسه 4 مسیر مختلف خط لوله دریایی به منظور انتقال گاز ایران به عمان مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا با بررسی فنی صورت گرفته هر یک از 4 مسیر در نهایت بهینه‌ترین مسیر انتقال گاز به طول تخمینی 176 کیلومتر و حداکثر عمق پیش بینی شده 290متر از سطح دریا انتخاب شد.

    انتخاب مسیر خط لوله صادرات گاز ایران به عمان در حالی نهایی می شود که چندی قبل یک منبع آگاه گفته بود یک شرکت کره‌ای پیشنهاد خود را در خصوص ساخت این خط لوله به شرکت تاسیسات دریایی داده است و حتی حاضر است هزینه احداث این خط لوله را نیز تامین کند.

    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اسفند سال 94 با اشاره به این که مطالعه بخش خشکی احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از دی ماه سال 94 گذشته آغاز شده است اعلام کرده بود، قرار است کار مطالعه بخش دریایی این پروژه که به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران سپرده شد تا پایان مرداد سال 95 به پایان برسد.

    بر اساس این گزارش، طرح ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است براساس مذاکرات صورت گرفته بین ایران و عمان قرارداد فروش گاز ایران به عمان در سال ٢۰١٣ امضا شد و این قرارداد ٦۰ میلیارد دلاری، برای ٢٥ سال اعتبار دارد به طوری که برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر می شود.

    به گفته مسئولان شرکت تاسیسات دریایی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان، ظرفیت انتقال روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی را خواهد داشت و این ظرفیت می تواند با توجه به نیاز بازار، تا 1.5 میلیارد فوت مکعب نیز افزایش یابد؛ پیش‌بینی می‌شود ساخت این پروژه تا سال ٢۰١٧ میلادی تکمیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها