عصر خودرو

سمات، پیشتاز در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

عصر بازار- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به‌عنوان یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه، نقش زیرساختی و بنیادی را در این بازار ایفا می‌کند. این شرکت در شرایط پسا‌تحریم که فرصتی مناسب برای رشد و توسعه بازار سرمایه کشور است، وظیفه‌ خود می‌داند که به‌عنوان یکی از ارکان این بازار در جهت «بهبود مستمر کارآیی» پیش رود و با تمام توان فنی، علمی و عملیاتی خود زمینه رشد بازار سرمایه و در نتیجه توسعه اقتصاد کشور را فراهم آورد.

سمات، پیشتاز در جذب سرمایه‌گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایط فعلی و با علم به جذابیت هرچه بیشتر اقتصاد ایران به‌صورت کل و بازار سرمایه به‌صورت جزء برای سرمایه‌گذاران خارجی، درخواست‌های متعددی از شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران یا نهادهای خارجی برای آشنایی با بازار سرمایه ایران، ایجاد شرایط حضور در بازار ایران یا همکاری نهادی و غیره به شرکت سمات رسیده است.

    این شرکت نیز همواره تلاش خود را برای پاسخگویی مناسب و اثربخش به مطالبات اشخاص خارجی و حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی مرتبط به کار می‌برد. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به شرکت فعال در نوزدهمین اجلاس سالانه گروه سپرده‌گذاری‌های آسیا-اقیانوسیه (ACG19) در تایوان و کسب میزبانی مجمع عمومی بیستمین دوره ACG؛ جلسه با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بورس کره‌جنوبی (KRX) و شرکت سپرده‌گذاری کره‌جنوبی (KSD)؛ شرکت در اجلاس بورس‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی OIC در ترکیه؛ جلسه با دبیر‌کل D8، شرکت در اجلاس فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS)، شرکت فعال در کنفرانس تخصصی سرمایه‌گذاری در ایران در کشور عمان و... اشاره کرد. به‌عنوان نمونه طی اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) و در جلسه با دبیر‌کل D8، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری اسلامی را ارائه کرد که با استقبال ریاستD8 روبه‌رو‌ شد. در این راستا، در حال حاضر اقدامات و مطالعات تکمیلی برای پیشبرد مناسب این طرح با همکاری سایر نهادهای مالی فعال کشور و همچنین با حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار در حال پیگیری است.

    همچنین موضوع فراهم‌سازی زیرساخت سرمایه‌گذاری مطمئن برای سرمایه‌گذاران خارجی از مسیرهای گوناگونی از جمله اتصال شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی مبدا و مقصد سرمایه‌گذاری، اتصال شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی به نهادهای متولی حساب جهانی (Global Custodian)، حضور نهادهای زیرمجموعه متولی حساب جهانی (Sub-Custodian) در بازار سرمایه ایران، اتصال نهادهای متولی حساب محلی (Local Custodian) به یکدیگر و غیره در حال پیگیری است. هر یک از این مدل‌ها که خود مستلزم بررسی‌ مناسب و هماهنگی‌های لازم از منظر کسب و کار، فنی و حقوقی است، در دستور کار کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با همکاری سایر فعالان بازار سرمایه و همچنین با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد و امید است در سال آتی با فراهم آمدن پیش‌نیازها و انجام هماهنگی‌های لازم بتوانیم هم راستا با سایر فعالان و ارکان بازار، گامی مؤثر در توسعه بازار سرمایه ایران برداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها