عصر خودرو

در آخرین روز کاری هفته:

پایان خوش هفته برای سهامداران

عصر بازار: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۷ مرداد ماه ۹۴ با رشد ۲۹۱ واحدی به رقم ۶۶ هزار و ۷۸۰ واحد دست یافت.

پایان خوش هفته برای سهامداران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص بورس با رشدی 291 واحدی در عدد 66هزار و 780 قرار گرفت.

    در معاملات روز جاری شاخص های بورسی رشدی دسته جمعی را ثبت کردند. همچنین در این روز سهامداران بیش از 685 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 367 میلیارد ریال در 48 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

    شاخص آزاد شناور نیز 384 واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 201 و 651 واحد رشد کردند. نمادهای کشتیرانی، مپنا، بانک تجارت، بانک صادرات ، ایران خودرو و هلدینگ پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. نماد ملی مس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشت.

    همچنین گروه های خودرو ، بانک ها و دستگاه های برقی در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    گفتنی است در این روز شاخص های انتشار و چاپ، فنی مهندسی و سایر معادن بیشترین رشد را ثبت کردند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سپنتا، پارس سوییچ، افست، محورسازان ایران خودرو،شیر پاستوریزه پگاه خراسان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و کربن ایران بود.

    این در حالی بود که نمادهای پارس دارو، ملی مس، سیمان کارون، پشم شیشه ایران، معدنی املاح ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و ایران تایر با بیشترین کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

    گفتنی است در جریان داد و ستدهای روزی که گذشت ایران خودرو دیزل، ایران تایر، کمک فنر ایندامین،مهرام، بانک صادرات، مپنا و ایران ترانسفو سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

    این در حالی بود که طولانی ترین صف های فروش برای نمادهای فولاد خراسان، آلومینیوم ایران، ایرکا پارت صنعت، سیمان اصفهان، تایدواتر خاورمیانه ، بانک اقتصاد نوین و پتروشیمی فارابی تشکیل شد.

    همچنین در این روز بانک صادرات، پارس خودرو و بانک تجارت بیشترین حجم معاملات را داشتند. بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به نمادهای ایران ترانسفو، بانک صادرات و پارس خودرو بود.

    برچسب ها