عصر خودرو

هزینه نگهداری از دکلهای دریایی چقدر است؟

عصر بازار- شانا نوشت: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران هزینه روزانه نگهداری دکلهای دریایی را ۳۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: کاهش زمان حفاری به نوعی نوسانات ناشی از کاهش قیمت نفت را جبران می کند.

هزینه نگهداری از دکلهای دریایی چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبر آنلاین ،حیدر بهمنی، با اشاره به هزینه 300 هزار دلاری نگهداری روزانه از دکلهای دریایی گفت: براین اساس باید اکتشاف مخازن نفت وگاز ضریب اطمینان بالایی داشته باشند، در غیر اینصورت هزینه فراوانی به شرکت تحمیل می‌شود.

    وی با اشاره به هزینه بالای حفاری در دریا، تصریح کرد: کاهش زمان حفاری سبب صرفه جوئی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها می‌شود که این امر به نوعی نوسانات ناشی از کاهش قمیت نفت را جبران می‌کند.

    وی درباره برنامه شرکت ملی حفاری ایران برای حضور در خزر نیز تصریح کرد: به دلیل مشغله فراوان در بخش خشکی و خلیج فارس، هنوز این امکان فراهم نشده تا به سرمایه‌گذاری و حضور جدی در خزر بیاندیشیم.

    بهمنی با اشاره به خرید دکل حفاری در سالهای گذشته، اظهارکرد: عده‌ای گمان می‌کردند با خرید یک دکل می‌توانند به فعالیت در بخش حفاری مشغول شده و پول پارو کنند، درحالی که برای فعالیت در این بخش علاوه بر دانش فنی باید تخصصهای ویژه صنعت حفاری را نیز دارا بود. 

    وی با اشاره به رشد روز افزون فناوری بخش حفاری، تصریح کرد: طی سالهای گذشته به دلیل نوسانات شدید قیمت نفت، شرکتهای حفاری برای جبران کاهش شدید قیمت به سمت فناوریهای روز حرکت کردند تا مدت زمان حفاری را کاهش دهند.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: اما در ایران، تحریمها سبب شد تا از فناوریهای روز دنیا در این زمینه فاصله بگیریم که برای جبران این عقب ماندگی، نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در این بخش داریم.

    به گفته وی، با این حال در این مدت، تجربه‌های خوبی هم کسب کرده و به سمت بومی‌سازی برخی از خدمات حرکت کردیم و حتی مدت زمان حفاری را نیز کاهش دادیم.

    بهمنی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به فناوریهای نوین در این بخش اظهارکرد: از طریق بکارگیری دستگاه های حفاری RSS، سرعت حفاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و با استفاده از این دستگاه ها و سایر فناوریها می‌توان بازدهی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داد.

    وی درباره کیفیت تولیدات نیز تصریح کرد: پیش از لغو تحریمها به دلیل شرایط کشور ناچار بودیم هزینه کیفیت را هم بپردازیم و این در حالی است که تحریمها لغو شده است و سازندگان باید علاوه بر کاهش هزینه‌ها به کیفیت و قیمت رقابتی نیز توجه داشته باشند.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: سازندگان داخلی باید توجه داشته باشند حال که فضای بین‌المللی ایران تغییر کرده است، آنها نیز باید  کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند تا بتوانند در بازار رقابتی حضور داشته باشند و ما هم در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از آنها حمایت خواهیم کرد.

    وی با تاکید بر توجه به زمان و کیفیت در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: در گذشته به دلیل تحریمها و نبود فضای رقابتی نگاهمان به چینیها بود و ناچار بودیم از کالاهای  آنها استفاده کنیم، اما اکنون چینیها نیز باید کالاهای قابل رقابت از نظر کیفیت و قیمت به بازار ایران عرضه  کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها