عصر خودرو

چهارشنیه ۷ مرداد ۹۴

آمار و و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۰۵.۰۷ در بازار برق بورس انرژی ۳,۸۵۰ مگاوات برق به ارزش ۴۴ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۱۴ درصدی را نشان می¬دهد.

آمار و و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با افت شدید مواجه شد و کاهش قابل توجه 6 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است قیمت این بار هم موفق به شکستن خط مقاومت (خط قرمز رنگ) نشده و باز هم روند نزولی به خود گرفته و افت شدیدی را تجربه کرده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در بسیاری از سررسیدها افت شدید قیمت به ثبت رسید این امر متأثر از عرضه زیاد از سوی نیروگاهها و رقابت آنها برای فروش برق بود؛ به طوری که معاملات در برخی از نمادها نسبت به قیمت پایانی روز گذشته با حدود 50,000 ریال کاهش به انجام رسید. شرکت های توزیع نیروی برق نیز با توجه به شرایط بازار محتاطانه عمل کرده و خریدهای خود را به صورت خرد انجام می¬دهند تا در صورت تداوم روند نزولی از قیمت¬های پایین تر نیز منتفع گردند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940518 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940518 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در این سررسید در انتهای دوره شیب بیشتری به خود گرفته و با افت بیش از 43,000 ریالی در محدوده 476,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا محدود 549,000 ریال رشد داشته است.
    در این نماد تا به امروز 456 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 07/05/1394 با 250 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930518 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها