عصر خودرو

کاهش ۱۲۰۰ دلاری هزینه حمل و نقل دریایی برای هر کانیتنر با اجرای برجام

عصر بازار- معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم صادرات و واردات از طریق بنادر کشور در سال ۹۴ گفت: پس از اجرایی شدن برجام، هزینه حمل و نقل هر کانتینر با کشتی حدود ۱۲۰۰ دلار کاهش یافته است.

کاهش ۱۲۰۰ دلاری هزینه حمل و نقل دریایی برای هر کانیتنر با اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایرنا ،علی جهاندیده روز پنجشنبه با اشاره به وجود دوهزار و 800 کیلومتر مرز آبی در کشور اظهار کرد: با توجه به وجود جمعیت 300 میلیون نفری در کشورهای همسایه ایران، می توان از ظرفیت مرزهای آبی برای توسعه تجارت خارجی کشور بیشتر بهره برد.

    وی با بیان اینکه ایران پس از برجام می تواند با بهره گیری از ظرفیت های موجود، جایگاه راهبردی خود را در منطقه ارتقا دهد یادآور شد: در شرایط کنونی اهمیت توجه به جایگاه و ظرفیت بنادر کشور دوچندان شده است.
    معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا از طریق کشتی پیش از اجرایی شدن برجام خاطرنشان کرد: در شرایط قبلی، حمل و نقل کالا از طریق کشتی در خطوط دریایی برای ایران گرانتر انجام می شد اما پس از اجرای برجام، هزینه حمل و نقل و تخلیه بار کشتی ها در بنادر نیز کاهش قابل توجهی یافته است.
    جهاندیده اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام کشتی های ایرانی و خارجی به راحتی در تمام بنادر دنیا و همچنین خلیج فارس تردد می کنند.
    وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید با شتاب بیشتری روند حمل و نقل دریایی را توسعه دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها