عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران خواستار شد:

اگر ضعفی در کار پتروشیمی‌ها وجود دارد مرتفع شود

عصر بازار- مجلس و هم دولت با موضوع خروج پتروشیمی ها و اختیاری شدن عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا مخالف هستند.

اگر ضعفی در کار پتروشیمی‌ها وجود دارد مرتفع شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایلنا، بحث پذیرش کالاها در بورس کالای ایران براساس قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 84 انجام شده است و از آن زمان تاکنون تمام مسؤولان اقتصادی تلاش کرده اند برای رسیدن به شفافیت در بازار کالای کشور، حاکم شدن مکانیسم عرضه و تقاضا بر نظام اقتصادی و تخصیص بهینه منابع از ظرفیت های بورس کالای ایران بهره ببرند.

    بورس کالا طی این سال ها به عنوان یکی از ابعاد قابل اتکای دستگاه های اجرایی و از الزامات اقتصادی به شمار رفته و می رود؛ در این بین برخی از کارشناسان معتقدند اینکه عده ای با بهانه های مختلف به دنبال خروج بخشی از محصولات ( پتروشیمی) از بورس کالا هستند جای تامل دارد در این راستا حامد سلطانی نژاد در گفتگو با خبرنکار ایلنا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت با موضوع خروج پتروشیمی ها و اختیاری شدن عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا مخالف هستند .

    وی افزود: دولت و سیاست گذاران مملکت نیز از اینکه محصولات پتروشیمی از بورس کالا خارج شود و به یک بازاری که در واقع هیچ کنترل و نظارتی ندارد ورود کند رغبتی ندارند این موضوع هم کار سختی است و هم ممکن است امکان پذیر نباشد .

    مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: ترجیح ما این است که اگر ضعفی در کار پتروشیمی ها وجود دارد مرتفع شود به جای اینکه بخواهیم ساختار غیرشفاف بیرون بورس را مجددا تجربه کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها