عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

دلایل رونق بورس در زمستان پارسال

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توافق در مذاکرات هسته ای، رسیدن قیمت سهام به سطوح پایین و نیز رکود حاکم بر سایر بازارها از جمله دلایلی است که موجب ورود نقدینگی جدید به بورس و رشد قیمت سهام در ماههای پایانی سال گذشته شده است.

دلایل رونق بورس در زمستان پارسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از تسنیم ،علیرضا آریا  در پاسخ به این که آیا واکنش سریع معامله گران به خبرهای مثبت و منفی، موضوعی عادی و مفید برای بازار سهام است یا نه گفت: یکی از مولفه ها و نیز نقطه تمایز بورس نسبت به سایر بازارها آگاهی زودتر از خبرها و نیز واکنش سریع به اخبار است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در سایر بورسهای دنیا نیز واکنش ها نسبت به خبرها سریع است افزود: این موضوع امری طبیعی و در ذات بازار سرمایه است که البته تبدیل شدن این واکنش به خبرها در صورتی که منجر به هیجان در بورس شود برای بازار می تواند خطرناک باشد.
    وی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال 95 نیز اذعان داشت: خوشبختانه با رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای، رفته رفته جو مثبتی در ماههای پایانی سال گذشته در بورس بوجود آمد که البته رسیدن قیمت سهام شرکتها به سطح پایین و نیز رکود حاکم بر سایر بازارها از جمله دلایلی است که موجب ورود نقدینگی جدید به بورس و رشد قیمت سهام شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل رشد سهام شرکتهای مختلف از جمله خودرویی ها در ماههای پایانی پارسال تصریح کرد: انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه خودرویی ها و نیز انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی از جمله این دلایل هستند.
    وی افزود: در حال حاضر شرکتهای خودرویی با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و دستگاه‌های فرسوده روبه‌رو‌ هستند که البته امید می رود با اجرایی شدن برجام و نیز نظر ویژه تصمیم گیران اقتصادی به شعار امسال بتوان شاهد بهبود شرایط این شرکتها در میان مدت بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها