عصر خودرو

بازارهای سهام آسیایی سبزپوش شدند

عصر بازار- اکثر بازارهای سهام آسیا در پی استقبال معامله گران از آمار اقتصادی مثبت آمریکا و نخستین رشد سود شرکتهای صنعتی چین در هفت ماه اخیر، هفته جاری را با افزایش آغاز کردند.

بازارهای سهام آسیایی سبزپوش شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا ،پس از آشفتگی بازارها در ژانویه و فوریه، اعتماد سرمایه گذاران ماه گذشته به مدد تدابیر تسهیلی بانکهای مرکزی بزرگ جهان و بهبود آمار اقتصادی قوت گرفت.

    وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بزرگترین اقتصاد جهان 1.4 درصد در سه ماهه پایانی سال 2015 توسعه یافته که بالاتر از برآورد مقدماتی یک درصد بوده است. این خبر احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد و از ارزش دلار در برابر ین و یورو پشتیبانی کرد.

    در ابتدای معاملات روز دوشنبه ارز آمریکا 113.52 ین در مقایسه با 113 ین در روز جمعه معامله شد. دلار اوایل ماه جاری پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا با اشاره به تاثیر احتمالی کندی اقتصاد جهانی بر اقتصاد داخلی، دورنمای افزایش نرخهای بهره در سال جاری را تنزل داد به پایین 111 ین سقوط کرده بود.

    ضعیف شدن ارزش ین به نفع صادرکنندگان ژاپنی شد و کمک کرد شاخص نیک‌کی 0.8 درصد صعود کند و در 17134.19 واحد قرار بگیرد. دورنمای اقتصادی مثبت رشد 0.1 درصدی شاخص بازارهای سئول و سنگاپور را در پی داشت. شاخص تایپه هم 0.3 درصد بالاتر ایستاد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بازارها در هنگ کنگ، استرالیا و نیوزیلند به مناسبت عید پاک تعطیل بودند.

    شاخص بازار شانگهای پس از انتشار آمار رسمی که نشان داد سود شرکتهای صنعتی بزرگ چین تقریبا پنج درصد در فاصله ژانویه تا فوریه رشد کرده است، 0.5 درصد صعود کرد و در 2993.94 واحد ایستاد.

    شاخص بازار سرزمین اصلی چین از رکورد پایینی که در ژانویه ثبت کرده بود، 12 درصد بهبود یافته است. سرمایه گذاران امیدوارند تدابیر محرک مالی جدید پکن به نرخ رشد اقتصادی رونق ببخشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها