عصر خودرو

ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد

عصر بازار- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت رسان عراقی به کشور از روز شنبه هفتم فروردین ماه از مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته شد.

ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از ایرنا ،مرادعلی تاتار افزود: ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشور از 26 اسفند ماه سال 94 تا پایان روز گذشته (جمعه ششم فروردین ماه) برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی ممنوع شده بود.

    وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.

    وی گفت: تردد این خودروها در ایام نوروز تنها در روز انجام می شود و در ساعات شب باید در یک محل امن توقف کنند.
    سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: همچنین در دور دوم تعطیلات نوروز امسال نیز از ساعت هفت صبح روز 12 فروردین ماه تا ساعت 24 چهاردهم فروردین ماه ورود تانکرهای حامل مواد سوختی از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع می شود.

    تاتار بیان کرد: این تصمیم با توجه به تعطیلات پایانی نوروز 95 در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه های مرزی کشور اجرا می شود.
    وی ادامه داد: مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان در تعطیلات نوروز سال 95 بدون هیچ وقفه ای انجام شد.

    مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق محسوب می شود که بیش از 52 درصد صادرات کالا به این کشور در سال از این مرز انجام می شود.

    قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و در دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل بار تردد می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها