عصر خودرو

بررسی روند کلی صنعت فرآورده های نفتی

عصر بازار- بررسی روند شاخص صنعت فرآورده های نفتی حکایت از احتمال حضور این شاخص در موجی از جنس موج پنجم الیوت قرار دارد. هدف قیمتی این موج حدود ۴۷ هزار است که با توجه به اینکه شاخص سود آوری بسیار کمتر از ۳۵ است رسیدن به آن فعلاً محتمل نیست، اما می توان ۳۹ هزار را هدف اولیه حرکت فعلی شاخص صنعت فرآورده های نفتی دانست. در این مسسیر محدوده های ۲۲ هزار و ۹۰۰، ۲۶ هزار ، ۲۹ هزار ،۳۲ هزار و پانصد و ۳۶ هزار و ۵۰۰ می توانند مانع رسیدن به هدف قیمتی اعلام شده شوند. حمایتهای ۱۹ هزار و ۵۰۰ و ۱۲ هزار و ۸۰۰ هم در صورت نزول، سطوحی هستند که می توانند افزایش تقاضا را در آنها داشت.

بررسی روند کلی صنعت فرآورده های نفتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، مطابق اکثر  صنایع کشور، صنعت فرآورده های نفتی هم با بازدهی نزولی دارایی روبرو است. مدیریت نادرست در سراسر کشور از جمله صنعت فرآورده های نفتی علت اصلی این امر است. در حال حاضر این نسبت پایین تر از میانگین 17 ساله خود قرار دارد و این امر اخطاری است برای تحلیل بیشتر برای خرید شرکتهای این صنعت.
    بازده حقوق صاحبان سهام نیز در صنعت فرآورده های نفتی نزولی است. اگر چه میانگین این نسبت همواره با لاتر از میانگین کل بازار بوده اما در سال 1394 بازده حقوق صاحبان سهام به زیر میانگین 17 ساله بازار رسیده که نگران کننده است.
    نسبت ملکانه در این گروه همواره از میانگین 17 ساله بازار بالاتر بوده و هم اکنون نیز بالاتر است. این نکته که در حال حاضر نیز رو میانگین 17 ساله خود گروه قرار گرفته است را می توان به عنوان نقطه قوت این صنعت دانست. اما مشکل در بازدهی دارایی هایی است که صاحبان سهام مالک آنها هستند.
    میانگین نسبت جاری که از نسبتهای نقدینگی به شمار می آید، در گروه فرآورده های نفتی همواره از میانگین کل بازار بیشتر بوده اما در حال حاضر این نسبت نه تنها پایین تر از میانگین خود این صنعت در 17 سال گذشته است، پایین تر از میانگین 17 ساله کل بازار نیز قرار دارد که می تواند مشکل نقدینگی را برای صنعت نمایان سازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها