عصر خودرو

ارزش صادرات کالا از گمرک خوی در سال گذشته ۲۵ درصد افرایش داشت

عصر بازار- مدیر گمرک ریلی و مرزی رازی خوی گفت: ارزش صادرات کالا از گمرک خوی در سال ۹۴ به خارج از کشور ۲۵ درصد افرایش یافت.

ارزش صادرات کالا از گمرک خوی در سال گذشته ۲۵ درصد افرایش داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از ایرنا، ایرج قاسم خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته بیش از 120 هزار تن کالا به ارزش 34 میلیون دلار از گمرک ریلی رازی و گمرک داخلی شهرستان خوی به خارج از کشور صادر شد.

    وی بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به سال قبل (سال 93) از نظر ارزش صادرات 25 درصد و از نظر وزن 22 درصد افزایش داشته است.
    وی افزود: در این مدت بیش از 195 هزار تن کالای ترانزیتی نیز به ارزش 179 میلیون دلار از این واحد گمرکی ترانزیت شد.
    وی مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی را کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، آلمان، ایتالیا و نروژ اعلام کرد.
    مدیر گمرک ریلی و مرز رازی خوی گفت: در سال گذشته بیش از 450 هزار نفر مسافر نیز با 42 هزار دستگاه خودرو سواری از مرز رازی ـ کاپی کوی تردد کردند که در مقایسه با سال قبل از آن پنج درصد رشد داشته است.
    مرز رازی خوی سومین مرز رسمی کشورمان با کشور ترکیه در شمال آذربایجان غربی است که مقابل مرز کاپی کوی ترکیه قرار دارد.
    این واحد مرزی و گمرکی سومین راه زمینی و تنها مسیر ریلی بین دو کشور به شمار می رود که نقش بسیار موثری در توسعه تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه و کشورهای اروپائی دارد.
    مرز رازی در 75 کیلومتری غرب شهرستان خوی واقع است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها