عصر خودرو

ممنوعیت ورود زعفران به کشور

عصر بازار- رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان زعفران به ممنوعیت واردات زعفران به کشور اشاره کرد و گفت: ایران اولین تولیدکننده زعفران است و واردات این محصول از کشورهای دیگر قاچاق است.

ممنوعیت ورود زعفران به کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از افکار نیوز، غلامرضا میری درباره آمار واردات زعفران از امارات و هلند که در گمرک ذکر شده است، عنوان کرد: ورود این محصول به کشور ممنوع بوده و قاچاق به حساب می‌آید.


    وی ضمن تاکید بر اینکه ایران اولین تولیدکننده زعفران در دنیا است، اظهار کرد: دلیلی برای واردات این محصول از امارات و هلند وجود ندارد و این سوال مطرح است که مگر امارات و هلند زعفران دارند که ما بخواهیم از این کشورها واردات انجام دهیم.

    میری در پاسخ به این سوال که اگر این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور شوند نباید در آمار گمرک لحاظ شوند و دلیل آن چیست، بیان کرد: زعفران‌هایی هست که در زمان تحریم ما برای صادرات آن مجبور بودیم با کشورهای واسطه‌ای این کار را انجام دهیم.

    وی ادامه داد: ممکن است، صادرکننده‌ای زعفران خود را از ایران به امارات متحده عربی فرستاده تا از آنجا به کشور مقصد ارسال شود اما بعد به هر دلیلی صادرات به کشور مقصد امکان‌پذیر نشده و یا اینکه صادرکننده برای مشتری خود فرستاده اما مشتری آن را نپذیرفته و زعفران‌ها صادر شده دوباره به کشور باز گشته‌اند.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان زعفران با بیان اینکه دلایل این واردات نمی تواند غیر از بازگشت محصولات صادراتی خودمان باشد، افزود: امکان واردات زعفران به کشور وجود ندارد و گمرک به هیچ وجه اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد زیرا دلیل وجود ندارد که محصولی را که خودمان تولید می کنیم از کشورهای دیگر وارد کنیم. اصلا قابل باور نیست که ما از امارات زعفران وارد کنیم.

    وی درباره تعرفه صادرات زعفران نیز تصریح کرد: خوشبختانه عوارضی که برای زعفران‌های بسته‌بندی شده بالای 30 گرم که در دولت نهم و دهم دریافت می شد، برداشته شده است.

    میری خاطرنشان کرد: در پایان مامورت دولت دهم، اتحادیه صادرکنندگان به دیوان عدالت اداری در اینباره شکایت کرد و مصوبه یاد شده لغو شد و از ابتدای دولت یازدهم دیگر آن عوارض برداشته شده و خوشبختانه دیگر محدودیتی بابت عوارض نداریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها