عصر خودرو

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز چهارشنبه در سومین روز معاملاتی هفته، به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، مجددا افزایش یافت.

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز چهار شنبه با افزایش 0.10درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 6واحد افزایش، به 6 هزار 199 واحد رسید.
    پوند انگلیس نیز عصر روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا با یک درصد کاهش، در مقابل 1.4087 دلار و همچنین با 0.41 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2623 یورو معامله شد.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعدازظهر روز چهارشنبه در بازار لندن، برای تحویل برای ماه 'می 'آینده با 2.5 درصد کاهش به 40.74 دلار رسید.
    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
    هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون 52 درصد رشد کرده است.
     بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی )برای تحویل در ماه آوریل نیز روز چهار شنبه با 3.2درصد کاهش به 40.11دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران، آمار جدید 'اداره اطلاعات انرژی '( ئی آی ای) در مورد موجودی نفت خام آمریکا و مازاد نفت در بازار جهانی از جمله علل کاهش مجدد نفت خام بوده است.
    براساس گزارش 'اداره اطلاعات انرژی ' میزان موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 9.4 میلیون بشکه افزایش، به سطح بی سابقه 532 میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است.
    پیش از انتشار گزارش یاد شده، تصمیم کشورهای مهم صادر کننده نفت خام جهان چون عربستان و روسیه به ثابت نگهداشتن سطح تولید و کاهش تولید شیل نفت خام آمریکا سبب تقویت بهای نفت خام در بازار های جهانی شده بود.
    به گفته تحلیل گران، انفجارهای تروریستی روز سه شنبه گذشته در بروکسل نیز از جمله عللی است که سبب تضعیف بازار نفت شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها