عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

ایران به برنامه توقف تولید نفت خواهد پیوست

عصر بازار- دبیرکل اوپک می‌گوید: ایران احتمالا در آینده به برنامه متوقف کردن سطح تولید نفت برای حمایت از قیمتها ملحق خواهد شد زیرا این کشور به دنبال افزایش صادرات نفت خود است.

ایران به برنامه توقف تولید نفت خواهد پیوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت این سازمان انتظار دارد که حتی اگر ایران به برنامه توقف سطح تولید نفت نپیوندد، قیمت نفت به سطح متوسطی بازگردد.

    تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت و خارج از این سازمان قرار است در 17 آوریل در قطر گردهم بیایند تا درباره توقف سطح تولید مذاکره کنند. اما ایران پس از لغو تحریمهای غرب در ماه ژانویه به دنبال افزایش صادرات نفت خود است.

    البدری گفت: حدود 15 یا 16 کشور در مذاکرات دوحه قطر در 17 آوریل شرکت خواهند کرد.

    در شرایطی که تمام اعضای اوپک به این نشست دعوت شده اند، اما تمام اعضا در این گردهمایی حضور نخواهند یافت و دبیرکل اوپک گفت که نمی داند ایران حضور خواهد داشت یا خیر.

    عبدالله البدری در یک کنفرانس خبری در وین گفت: امیدوارم نتیجه این نشست مثبت باشد. آنها(ایران) مخالف این نشست نیستند ولی برای تولید شروطی دارند و احتمالا در آینده به این گروه خواهند پیوست.

    این سخنان بیش از پیش نشان می‌دهد که موضع ایران توافق بیشتر در زمینه توقف تولید را از مسیر منحرف نخواهد کرد. صادرکنندگان نفت در خلیج فارس شامل عربستان پیشتر اعلام کرده اند که تمام تولیدکنندگان بزرگ باید در این طرح مشارکت داشته باشند.

    البدری گفت: امیدوارم قیمت نفت که در حدود 41 دلار است به کف بازار رسیده باشد و با پایان اشباع عرضه بالا برود.

    وی افزود: امیدوارم روند افزایش قیمت نفت ادامه پیدا کند. البته انتظار ندارم قیمت نفت خیلی بالا برود ولی فکر میکنم به سمت سطح متوسطی خواهد رفت.

    دبیرکل اوپک گفت: در این زمان تنها مشکلی که می‌بینم اشباع بازار بالاتر از متوسط ذخایر در پنج سال گذشته است که حدود 300 میلیون بشکه است.

    وی افزود: اگر ما بتوانیم از شر این 300 میلیون بشکه رها شویم آنگاه قیمت عادی خواهد شد.

    برخی نمایندگان اوپک گفته اند، احتمالا تا پایان امسال اقدامات بیشتری از جمله کاهش عرضه، پس از توقف تولید انجام خواهد شد.

    البدری در پاسخ به این سوال که آیا به کاهش تولید نیاز است گفت: هنوز خیلی زود است در این باره صحبت کنیم.

    وی گفت: بیایید توقف تولید را انجام دهیم و ببینیم چه می‌شود آنگاه درباره هرگونه اقدام بیشتر در آینده صحبت خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها