عصر خودرو

بررسی روند کلی صنعت دارو

عصر بازار- بررسی نمودار شاخص دارویی در چهارچوب زمانی هفتگی نشان می دهد شاخص این صنعت احتمالاً در قالب موجی از جنس موج پنجم قرار دارد.

بررسی روند کلی صنعت دارو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، شکسته شدن خط رگرسیون نشانه ادامه صعود در این صنعت است. البته توجه داشته باشید که همین خط رگرسیون یکبار شکسته شده اما بعد از شاخص مورد مطالعه روندی خنثی را در قالب موج چهارم الیوت پیش گرفته است. به هر ترتیب با توجه به قرمز بودن شاخص جوزف می توان در مرتبه اول هدف حدود 8 هزار و 300 واحد و سپس 10 هزار و 800 واحد را برای شاخص دارویی پیش بینی کرد. در این میان مقاومتهای 8 هزار واحد، 8 هزار و 500 واحد و 10 هزار و 500 واحد می تواند از صعود این شاخص جلو گیر کند. حمایتهای 7 هزار و 500، 7 هزار، 6 هزار و500، و 6 هزار واحد می توانند در صورت حرکت اصلاحی شاخص دارویی، محدوده های مناسبی برای برگشت آن باشند. اگرچه میانگین بازده دارایی های  صنعت دارویی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از میانگین این نسبت بالاتر است اما در سال 1394 نسبت بازدهی دارایی صنعت دارویی افت بسیار شدیدی داشت. همچنین روند نزولی نسبت بازدهی داراییها نشانه خوبی نیست. این موضوع نشان می دهد احتمالاً مدیریت در این صنعت هر سال نسبت به سال دیگر تضعیف می شود.
    بازدهی حقوق صاحبان سهام در این صنعت نسبت به کل بازار مناسب است، اما شیب نزولی این نسبت نیز ممکن است، مشکل ساز شود. توجه داشته باشد که در سال 94 این نسبت کمتر از میانگین 17 ساله کل بازار شده است.
    موضوعی که در این صنعت می توان یک نقطه قوت باشد ثابت ماندن سهم سهامداران از داراییهایی است که سال به سال بازدهی کمتری دارد.
    نسبت جاری صنعت دارویی به طور متوسط با نسبت جاری کل بازار پیش رفته است، اما در سال 1394، کاهش قابل توجهی داشته که عبور از میانگین 17 ساله همین صنعت ممکن است نگران کننده باشد.

    برچسب ها