عصر خودرو

رونمایی از ۵ خریدار اصلی نفت آمریکا

صادرات نفت آمریکا به گوشه و کنار جهان

عصر بازار- آمریکا نفت خود را به سراسر دنیا صادر می کند.

صادرات نفت آمریکا به گوشه و کنار جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، سه ماه پس از برداشته شدن قانون ممنوعیت صادرات که 40 سال در آمریکا قدمت داشت، حالا نفت این کشور به گوشه و کنار دنیا صادرات می شود و این عمل آمریکا نقشه صادرات انرژی را در دنیا کاملا متحول کرده است.

    صادرات نفت که از 31 دسامبر از یک محموله کوچک شروع شد، به سرعت رشد کرد.

    گفتنی است کمپانی هایی مانند EXXON و China Petroleum در حال همکاری مشترک برای کمک به انتقال نفت آمریکا به گوشه و کنار دنیا هستند.

    فرانسه، آلمان، هلند، چین و پاناما از خریداران نفت آمریکا محسوب می شوند.

    اما صادرات نفت این کشور در برابر کشورهای عضو اوپک مانند ایران و عربستان و کشورهای غیر اوپکی مانند مکزیک قابل قیاس نیست. ایان تیلور که مدیرعامل شرکت حمل و نقل نفت و صادرات است، معتقد است که این تجارت فقط حاشیه ای از اقتصاد آمریکا را در بر می گیرد.

    کارشناسان معتقدند که حمل و نقل کم هزینه و همچنین ارزان تر بودن نفت تگزاس نسبت به برنت، دو عاملی هستند که صادرات نفت آمریکا را به سراسر دنیا ممکن کرده است.

    تاجران نفت به ماه های آینده خوشبین هستند و معتقدند مسیرهای تازه ای برای صادرات نفت این کشور پیدا خواهد شد و موجب پیشرفت بیشتر صادرات نفت آمریکا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها