عصر خودرو

بدهی آمریکا تا ۲۰۵۱ دو برابر خواهد شد

عصر بازار- دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد که بدهی این کشور ظرف ۳ دهه آینده ۲ برابر خواهد شد. به این ترتیب در سال ۲۰۵۱ بدهی آمریکا به ۲۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.

بدهی آمریکا تا ۲۰۵۱ دو برابر خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در گزارش دفتر بودجه کنگره آمده است: تخمین زده می‌شود کسری بودجه در 2021 به 10 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این بعد از 1945 که کسری بودجه به 14.9 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود، بیشترین کسری بودجه سالانه به حساب می‌آید.

    طبق پیش‌بینی دفتر بودجه با اتمام تلاش‌ها برای حمایت اقتصاد در ریکاوری از بحران کرونا این کسری بودجه کاهش خواهد یافت. اما این کسری بودجه همچنان رقم بزرگی خواهد بود و دوباره در انتهای این دهه رو به افزایش خواهد گذاشت.

    دفتر بودجه کنگره تخمین زد که کسری بودجه در هر دهه افزایش یابد و از 5.7 درصد تولید ناخالص داخلی در 2031 به 13.3 درصد آن در 2051 برسد. این کسری بودجه از میانگین 50 ساله افزایش 3.3 درصدی فراتر خواهد رفت.

    به این ترتیب در این گزارش پیش‌بینی شده است که بدهی عمومی آمریکا تا سال 2050 جهشی 195 درصدی داشته باشد و در سال 2031 رکورد تاریخی کنونی را شکسته و به 107 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

    برچسب ها