عصر خودرو

در سال٩٥

نخستین تالار معاملاتی بورس انرژی در آبادان راه اندازی می شود

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد که با هماهنگیهای صورت گرفته میان وزارت نفت و منطقه آزاد اروند، نخستین تالار معاملاتی بورس انرژی در آبادان در اوایل سال ٩٥ راه‌اندازی می شود.

نخستین تالار معاملاتی بورس انرژی در آبادان راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از شانا  ، علی حسینی گفت: با توجه به موقعیت راهبردی آبادان و به دلیل نزدیکی به تاسیسات نفتی و بندرگاه ها نخستین تالار بورس انرژی در این شهر راه‌اندازی می شود و امیدواریم به صنعت نفت و اقتصاد ملی کشورمان کمک کند.

    وی با بیان این که یکی از جذابترین زمینه های سرمایه گذاری و تعامل با اقتصاد ایران برای خارجیها حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و برق است، گفت:‌ امیدوارم سال آینده حضور سرمایه گذاران خارجی در این حوزه ها و در بازار سرمایه کشورمان، تعاملات بین المللی خوبی را برای ما رقم بزند.
    مدیرعامل بورس انرژی درباره مهمترین رخدادهای سال ٩٤ در بورس انرژی، گفت: با آغاز تامین مالی صنایع نفت و برق در بورس انرژی از اردیبهشت ماه امسال با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره از سوی شرکت نفت ملی ایران، ما شاهد تامین مالی صنعت نفت کشور از سوی بورس انرژی بودیم.

    وی ادامه داد: در اسفند هم با انتشار نخستین اوراق سلف موازی برق شاهد شروع تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی ایران بودیم.
    حسینی با اشاره به این که افزایش بیش از صد درصدی حجم معاملات در سال ٩٤ در مقایسه با سال ٩٣ ، افزایش قابل توجه تعداد کارگزاران بورس و ایستگاههای معاملاتی از دیگر مواردی بود که امسال در بورس انرژی انجام شد.

    مدیرعامل بورس انرژی با بیان این که یکی از محدودیتهای بورس انرژی در دو سال گذشته محدودیت نقل و انتقال ارز برای معاملات صادراتی بوده گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و عملی شدن آن و گشایشهایی که در نقل و انتقالهای شبکه بانکی کشور اتفاق افتاد، امیدواریم در سال ٩٥ بتوانیم بازار صادراتی فرآورده های نفتی ایران را در بورس انرژی ایران توسعه دهیم.
    وی افزود:‌ با توجه به نیازهای فراوان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به تامین مالی برای اجرای پروژه های جدید و سرمایه گذاریهایی که باید در چند سال آینده انجام شود امیدواریم در سال ٩٥ بتوانیم حجم تامین مالی را برای صنعت نفت کشور افزایش دهیم.

    برچسب ها