عصر خودرو

سعود‌ی‌ها در نشست نفتی قطر حاضر می‌شوند

عصر بازار- عربستان سعودی در نشستی که با حضور اوپک و غیر اوپک ماه آینده در دوحه برگزار می‌شود شرکت می‌کند تا وزنه توافق برای اجرای طرح فریز نفت را سنگین‌تر کند.

سعود‌ی‌ها در نشست نفتی قطر حاضر می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به نقل از بیزینس دی، وزیر نفت قطر اعلام کرده است که میزبان نشستی در دوحه با حضور صادرکنندگان بزرگ نفتی در روز 17 آوریل خواهد بود، اما جزئیاتی از شرکت‌کنندگان این نشست منتشر نشده است.

    اگرچه حضور ایران در این نشست امری حیاتی برای توافقی موثر در زمینه کنترل عرضه نفت به شمار می‌رود، بر اساس برخی منابع این نشست ممکن است بدون حضور ایران برگزار شود. با این وجود علی‌النعیمی وزیر نفت سعودی در حاشیه کنفرانس روز پنج‌شنبه برلین به خبرنگاران گفت که در نشست قطر حاضر خواهد بود.

    قیمت نفت پس از توافق اولیه در نیمه ماه فوریه بین عربستان سعودی، روسیه، ونزوئلا و قطر مبنی بر توقف افزایش تولید با هدف کاهش اشباع عرضه در بازار نفت، تا بیش از 30 درصد رشد را تجربه کرده است. نشست ماه آوریل در دوحه نیز بار دیگر توافقات و مباحثات برای کنترل عرضه را در سطحی وسیع‌تر با حضور کشورهای صادرکننده عضو و غیر عضو در اوپک بیشتری ادامه می‌دهد.

    کویت اولین کشور عضو اوپک بود که وزیر نفت آن طی ارسال ایمیلی برای شرکت در نشست دوحه اعلام آمادگی کرده است، الکساندر نواک وزیر نفت روسیه نیز در مسکو به خبرنگاران اعلام کرده است که در این نشست قرار است 15 کشور نفتی شرکت داشته باشند و البته ایران نیز برای حضور در آن تمایل دارد. با این حال نمایندگان چهار کشور عضور اوپک می‌گویند هنوز دعوت‌نامه‌ای برای حضور در این نشست دریافت نکرده‌اند.

    17 آوریل آخرین و قطعی‌ترین تاریخ برای ادامه مذاکرات در مورد اجرای فریز نفتی است. پیش از این وزیر نفت نیجریه اعلام کرده بود که نشست بعدی کشورهای صادرکننده نفت د مورد این طرح در تاریخ 20 مارس در روسیه برگزار می‌شود اما پس از آن نواک در مورد این نشست گفته بود که در تاریخی بین 20 مارس و یک آوریل در روسیه، دوحه و یا وین برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو