عصر خودرو

پیام نوروزی دکتر قالیباف اصل:

ارتقاء نقش بورس تهران در تامین مالی بخش خصوصی و دولت

برداشتن گام های موثر برای بین المللی شدن بورس تهران

عصر بازار- فرا رسیدن سال ۹۵ و ایام بهاران را خدمت همه هموطنان ارجمند و فعالان بازار سرمایه صمیمانه تبریک عرض نموده و از آفریدگار جهان توفیقات روز افزون مسالت دارم.

ارتقاء نقش بورس تهران در تامین مالی بخش خصوصی و دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، فرارسیدن سال نو سرآغازی است بر یک سال کوشش و خدمات نوآورانه، سالی که باید بر تلاش خویش بیافزاییم تا جایگاه بازار سرمایه را با نیم قرن تجربه، در اقتصاد ملی بیش از پیش ارتقاء دهیم.

    توانستیم با تمامی فراز و نشیب های سال 94، در راستای اهداف تعیین شده و معرفی بورس تهران در سطح بین المللی گام های موثری برداریم.

    با توجه به گشایش های بین ­المللی در فصل پایانی سال 94 و برنامه­ های دولت برای خروج از رکود، امید بسیار است که بخش واقعی اقتصاد از سال آتی دوره رونق و شکوفایی را پیش رو داشته باشد. در همین راستا، بورس تهران از طریق گسترش بازار اوراق بدهی در تامین مالی بخش خصوصی و دولت، اهتمام ویژه ای خواهد داشت.

    با حضور پر رنگ ­تر سرمایه ­گذاران خارجی در ماه­ های پایانی سال 94، توسعه بازار مشتق به خصوص اوراق آتی ارز و بین المللی شدن بورس از اولویت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین میزبانی بورس تهران از بیست و یکمین نشست فیاس، برگزاری دومین همایش حاکمیت شرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی و همایش مشترک بازار سرمایه ایران و ترکیه نشان از  جدیت و اقدام عملی بورس تهران برای بین المللی شدن دارد.

    با عرضه اولیه چندین شرکت بزرگ و جذاب در سال 94  و  با درج و عرضه اولین تامین سرمایه در سال 95 تعداد صنایع بورس به 38 صنعت می رسد که همچنان عنوان متنوع ترین بورس منطقه را حفظ خواهد کرد.

    در سال 94 اولین صکوک استصناع از طریق بورس تهران به بازار معرفی شد، از سوی دیگر نیز در بازار اوراق بدهی با عرضه دو اوراق مشارکت نفتی  به مبلغ  50هزار میلیارد ریال، بزرگترین تامین مالی دولت در تاریخ بازار سرمایه رقم خورد.

    پذیرش اوراق جدید مانند اوراق رهنی (MBS) و متنوع سازی ابزار تامین مالی از اولویت های بورس تهران در سال 95 است.

    امید است شاهد ارتقاء نقش بورس در تامین مالی فعالیت ­های اقتصادی از طریق توسعه و پذیرش ابزار­های مالی بدهی، صندوق های قابل معامله، پذیرش شرکت ­های جدید در بورس و افزایش سرمایه شرکت­ ها باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها