عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۲۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا پس از کاهش در 3 جلسه گذشته و رسیدن به پایین ترین رقم حدود 2 هفته اخیر، امروز تا حدود زیادی بدون تغییر ماند.

    کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا دیروز نشست دو روزه خود را آغاز کرد و احتمالا امروز بیانیه پایانی خود را منتشر خواهد نمود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1231 دلار و 80 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا هم با 0.1 درصد افزایش به 1232 دلار و 5 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به پایین ترین رقم از 2 مارس یعنی 1225 دلار و 70 سنت رسید.
    نگرانی ها درباره رشد اقتصاد جهانی و بی ثباتی مالی موجب شده تا سرمایه گذاران در پیش بینی خود از افزایش نرخ بهره در آمریکا تجدید نظر کنند و این مسئله سبب شد تا قیمت طلا در هفته گذشته به بالاترین رقم 13 ماه اخیر برسد. اما انتشار آمارهای مثبت اخیر از اقتصاد آمریکا مجددا احتمال افزایش نرخ بهره را مطرح کرده است.
    انتظار نمی رود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در نشست امروز نرخ بهره را افزایش دهند، اما احتمالا این سیگنال را نیز ارسال خواهند کرد که با توجه به ادامه بهبود وضیت بازار کار و نرخ تورم، افزایش نرخ بهره چندان هم دور از ذهن نیست.
    افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش دهد.
    اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش از 790.14 تن در روز دوشنبه به 792.23 ت در روز سه شنبه رسیده که 0.26 درصد افزایش را نشان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها