عصر خودرو

از سوی هیات وزیران؛

تکالیف جدید وزارت نیرو در زمینه بورس انرژی تعیین شد

عصر بازار- هیات وزیران، تکالیف جدید وزارت نیرو در زمینه بورس انرژی را تعیین کرد.

تکالیف جدید وزارت نیرو در زمینه بورس انرژی تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

    1-وزارت نیرو مکلف است شرایط را برای آن دسته از مشترکینی که قدرت قراردادی آنها بالای پنج مگاوات می باشد و مایلند تمام یا بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه های متعلق به خود یا بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه با نیروگاه ها تأمین نمایند، فراهم نماید.

    2-واحدهای متقاضی جدید که قدرت درخواستی آنها بالای پنج مگاوات می باشد نسبت به تأمین برق مصرفی خود از طریق نیروگاه های متعلق به خود یا بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه با نیروگاه ها اقدام نمایند. وزارت نیرو موظف است طبق مقررات از طریق شرکت های زیرمجموعه نسبت به انعقاد قرارداد اتصال به شبکه متقاضیان یادشده اقدام نماید.

    3- وزارت نیرو مکلف است شرایط لازم را به گونه ای فراهم نماید که به تدریج تا پایان سال 1394 تأمین حداقل دو سوم مجموع انرژی مورد نیاز مشترکین از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه امکان پذیر شود.

    4-هزینه برقراری انشعاب و ترانزیت انرژی متقاضیان و مشترکین موضوع بندهای (1) و (2) طبق تعرفه های مصوب شورای اقتصاد اخذ می گردد.

    تبصره- متقاضیان موضوع بند (2) از پرداخت قدرالسهم مربوط به سرمایه گذاری تولید در حق انشعاب برق معاف می باشند و این رقم برای مشترکین موضوع بند (1) که به صورت دایم برق خود را از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه تأمین می نمایند با درخواست مشترکین قابل استرداد می باشد.

    5- ترانزیت و تحویل انرژی خریداری شده از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه، طبق مقررات و ضوابط توسط وزارت نیرو تضمین و پشتیبانی می گردد.

    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها