عصر خودرو

عضو شورای‌عالی بورس پیش بینی کرد:

رونق دسته جمعی صنایع بورس در سال ۹۵

عصر بازار- اقتصاد کشور در سال ۹۵ شاهد روزهای پر رونقی خواهد بود، چشم انداز روشن کشور در سال پیش رو بر هیچ کس پوشیده نیست و به طور قطع تمام بازارها روزهای خوبی را خواهند داشت و بازار سرمایه نیز از این رشد و رونق با ثبات و بنیادی بی نصیب نمی ماند.

رونق دسته جمعی صنایع بورس در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی حقیقی‌مهماندار، عضو شورای‌عالی بورس در خصوص روند بازار سرمایه در سال آینده اظهار داشت: رفع تحریم های بین المللی تحول بزرگی برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه از بین رفتن محدودیت ها می تواند شرایط خوبی را برای اقتصاد ایران رقم بزند، افزود: با رشد و رونق اقتصاد ، صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز رونق می گیرند.

    وی معتقد است با رفع تحریم سوئیفت و بازگشایی ال سی یکی از مهمترین مشکلات بخش تولید کشور برطرف خواهد شد.

    حقیقی مهماندار درباره مزیت های رفع محدودیت های تبادلات مالی با دنیا گفت: برقراری سوئیفت و ال‌سی موجب کاهش هزینه‌ تمام شده بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد و به همین دلیل سودآوری این بنگاه ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد ، رشد سود شرکت های حاضر در بازار سهام نیز منجر به رونق این بازار و افزایش قیمت سهام خواهد شد.

    عضو شورای عالی بورس یکی دیگر  از برنامه هایی را که در سال آینده به طور قطع محقق خواهد شد، ورود سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: با ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ، نقدینگی های جدیدی به این بازار تزریق خواهد شد که به طور مستقیم به بخش مولد اقتصاد هدایت می شود و بازهم در رونق تولید تاثیر گذار خواهد بود.

    وی همچنین به آزادی پول‌های بلوکه شده ایران اشاره کرد و افزود: درحال‌حاضر بخشی از پول ایران در خارج از کشور بلوکه شده که  با آزاد شدن آنها نقدینگی نیز افزایش می‌یابد .

    حقیقی مهمانداری با تاکید بر اینکه اجرا شدن همه این موارد به طور مستقیم بازار سرمایه را متاثر می کند،افزود: ورود پول های بلوکه شده به کشور در رونق تجارت نیز تاثیر گذار است و همه این موارد بر بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.

    وی همچنین با اشاره به اینکه ورود فناوری و تجهیزات نوین موجب بهبود محصولات در داخل کشور خواهد شد، اظهار کرد: هنگامی که تولیدکنندگان بتوانند از تجهیزات و مواد اولیه مرغوب استفاده کنند، به طور قطع محصولات با کیفیتی به بازار عرضه خواهد شد و میزان فروش آنها نیز افزایش می‌یابد.

    عضو شورای‌عالی بورس به کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از خارج کشور تهیه می‌کنند در سال آینده می‌توانند به دلیل رفع تحریم‌های بین‌المللی با قیمت پایین‌تری این مواد را خریداری کنند و در نهایت با کاهش هزینه‌ها، سودآوری‌شان نیز افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه تاثیر رفع تحریم‌های بین‌المللی سال آینده در صنایع مختلف نمایان می‌شود، بیان کرد: گشایش‌های بین‌المللی موجب می‌شود میزان فروش محصولات افزایش یابد و به دنبال آن تولید نیز رونق می‌گیرد و همچنین با کاهش هزینه‌ها صنایع رشد بیشتری را در سال 95 تجربه خواهند کرد.

    این عضو شورای‌عالی بورس با اشاره به اینکه همه صنایع در سال آینده به دلیل از میان رفتن تحریم‌های بین‌المللی از رونق برخوردار می‌شوند، گفت: صنایعی که طرح‌های توسعه‌ای داشته باشند، زودتر از دیگر گروه‌ها حرکت خود را آغاز می‌کنند که از آن جمله می‌توان به صنایع پتروشیمی و خودرو اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو