عصر خودرو

سه‌شنبه ۶ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز سه شنبه ۹۴.۰۵.۰۶ در بازار برق بورس انرژی ۳,۱۷۸ مگاوات برق به ارزش ۳۹ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، بیش از ۱۳ برابر افزایش را نشان می‌دهد. این افزایش ارزش بازار متأثر از واریز اعتبار مرداد ماه و افزایش نقدینگی در بازار می باشد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با افزایش مواجه شد و رشد 2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است همزمان با ورود نقدینگی جدید که ناشی از واریز اعتبارات مرداد ماه به حساب شرکت های توزیع نیروی برق می‌باشد، جهش قیمتی را در بازا شاهد هستیم و قیمت دوباره مقاومت در محدوده 520,000 ریال را پیش رو دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در ابتدای بازار خریداران برحسب تجربیات گذشته که در روزهای اولیه بعد از تأمین اعتبار با افزایش قیمت¬ها در بازار مواجه می¬شدند برای خرید در قیمت مناسب با یکدیگر به رقابت پرداختند که منجر به افزایش قیمت ها در ساعت اولیه بازار شد اما با نزدیک شدن به ساعت پایانی بازار، با عرضه زیاد از سوی نیروگاهها مواجه شدند که همین امر باعث کاهش قیمت¬ها شد به طوری¬که در انتهای بازار این نیروگاهها بودند که برای فروش با یکدیگر به رقابت می¬پرداختند.
    نکته قابل توجه واریز چند مرحله¬ای اعتبار مرداد ماه به حساب شرکت های توزیع نیروی برق می باشد که می تواند در روند بازار تأثیرگذار باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940512 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940512 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره روندی صعودی با شیب ملایم در این سررسید تشکیل شده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا محدود 547,000 ریال رشد داشته است.
    در این نماد تا به امروز 676 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 06/05/1394 با 296 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930512 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو