عصر خودرو

بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در ایران تا سال آینده

عصر بازار- وزیر بازرگانی استرالیا پس از دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان که به این کشور سفر کرده است، اعلام کرد استرالیا قصد دارد دفتر تجاری خود در ایران را سال جاری میلادی مجددا بازگشایی کند.

بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در ایران تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این دفتر که در سال 2010 تعطیل شد در داخل سفارت استرالیا در تهران قرار دارد و به افزایش تجارت و فرصت های سرمایه گذاری برای شرکتها کمک می‌کند. سخنگوی استیو سیوبو، وزیر بازرگانی استرالیا اظهار کرد: کمیسیون بازرگانی استرالیا در حال حاضر از دفتر بازرگانی این کشور در دوبی حمایت لازم برای شرکتهای استرالیایی را فراهم می‌کند و از نیمه دوم سال 2016 در سفارت استرالیا در تهران حضور دائمی خواهد داشت.

    بر اساس گزارش فایننشیال ریویو، وزیر بازرگانی استرالیا در دوران تحریمها گفته بود تجارت این کشور با ایران حدود 350 میلیون دلار در سال است و تنها پس از اجرای توافق هسته ای می‌تواند افزایش پیدا کند.

    به گفته سیوبو، برداشته شدن تحریمها فرصتهایی را در بحشهایی مانند تجهیزات معدنی، فناوری و بخشهای خدمات و عرضه کالاهای کشاورزی مانند جو و گندم برای شرکتهای استرالیایی ایجاد کرده است. کمیسیون بازرگانی استرالیا همچنین فرصتهایی را برای همکاری بازرگانی در بخشهای بهداشت و پزشکی، آموزش و تعلیم مهارتها شناسایی کرده است.

    مقامات کمیسیون بازرگانی استرالیا پس از دیداری که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه این کشور سال گذشته از ایران داشت، نوامبر به تهران سفر کردند.

    به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر تجارت استرالیا پیرامون گسترش روابط از جمله در زمینه مدیریت منابع آب، فناوری‌های نوین کشاورزی، خطوط هوایی و ارتباطی میان دو کشور، استفاده از فناوری برای صرفه‌جویی در آب و حل مشکلات بانکی رایزنی کرد و با اشاره به ظرفیت ارتباطی ایران به عنوان نقطه اتصال کشورهای جهان با منطقه آسیای مرکزی و قفقاز و افغانستان و ظرفیت‌های توریستی ایران، از استرالیا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دعوت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها