عصر خودرو

بانک مرکزی پاکستان:

بانک ها فورا نسبت به ایجاد کانال بانکی با ایران اقدام کنند

عصر بازار- در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، بانک مرکزی این کشور بار دیگر از بانک ها و موسسات مالی پاکستان خواست تا نسبت به ایجاد دوباره کانال های بانکی با ایران 'اقدام فوری' انجام دهند.

بانک ها فورا نسبت به ایجاد کانال بانکی با ایران اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی پاکستان حدود دو هفته پیش نیز با صدور اطلاعیه ای، رسما به تمام بانک های این کشور ابلاغ کرده بود که با توجه به لغو تحریم ها، بانک ها می توانند از این پس همکاری های خود با بانک های ایرانی و ایجاد کانال های بانکی با ایران را از سر بگیرند.
    روز گذشته ، مدیر اجرایی بانک مرکزی پاکستان با حضور روسای بانک ها و موسسات مالی این کشور جلسه ویژه ای با موضوع از سرگیری روابط و همکاری های بانکی با ایران تشکیل داد و در این جلسه موضوع های مربوط به نقش بانک ها در فراهم کردن زمینه افزایش تجارت میان ایران و پاکستان بررسی شد.
    رئیس اجرایی بانک مرکزی پاکستان در این جلسه از بانک ها و موسسات مالی این کشور خواست تا نسبت به فعالسازی دوباره همکاری های بانکی با ایران با هدف بازگرداندن روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور به حالت عادی اقدام فوری انجام دهند.
    رئیس اجرایی بانک مرکزی پاکستان در این جلسه گفت: پیرو تصمیم دولت پاکستان برای از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری با ایران بعد از لغو تحریم ها، بانک مرکزی نیز خواستار ایجاد دوباره کانال های بانکی میان ایران و پاکستان است.
    دولت پاکستان روز سی ام دی ماه، با صدور اطلاعیه رسمی اعلام کرد: 'اسلام آباد تمام روابط اقتصادی و تجاری خود را با تهران در زمینه های گوناگون شامل تجارت، سرمایه گذاری، فناوری، همکاری های بانکی، مالی و انرژی را رسما از سر می گیرد.'
    با توجه به اینکه قرار است یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری متشکل از بخش های خصوص و اتاق بازرگانی ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در سفر دهه اول فروردین 1395 به پاکستان همراه کنند، بانک مرکزی پاکستان در تلاش است تا فعالیت های بانکی میان دو کشور قبل از انجام این سفر، از سر گرفته شود.
    قرار است ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران هم رئیس جمهوری را در سفر به پاکستان همراهی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها