عصر خودرو

در جریان معاملات امروز؛

نمادهای بزرگ شاخص را سبزپوش کردند

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از ۴۸۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.

نمادهای بزرگ شاخص را سبزپوش کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ارزش معاملات روز جاری بورس بیش از یک هزار و 92 میلیارد ریال بود که در 35 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

    همچنین در روز جاری شاخص بورس 48 واحد رشد کرد و در عدد 66هزار و 489 قرار گرفت.

    گفتنی است در این روز نمادهای کشتیرانی، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی شازند و توسعه صنایع بهشهر بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

    در بازار امروز شاخص آزاد شناور 93 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول افتی 3 واحدی داشت و در مقابل شاخص بازار دوم 326 واحد صعودی شد.

    در این روز سه گروه خودرو، شیمیایی و بانک ها در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    همچنین در میان شاخص های صنعتی ، گروه ذغال سنگ، منسوجات و انتشار و چاپ بیشترین رشد را ثبت کردند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نساجی بروجرد، ذغال سنگ نگین طبس، سپنتا،پارس سوییچ،صنایع جوشکاب یزد، داروسازی جابربن حیان و نیرو ترانس بود.

    بیشترین کاهش قیمت ها نیز در نمادهای سیمان شرق، سیمان داراب، پتروشیمی شازند، معادن بافق، کاغذ سازی کاوه، سایپا آذین و روز دارو ثبت شضد.

    همچنین در این روز سنگین ترین صف های خرید متعلق به نمادهای ارتباطات سیار، مهرام، پاکشو، لیزینگ صنعت و معدن، سایپا دیزل، قند شیرین خراسان و کارت اعتباری ایران کیش بود.

    در مقابل سهامداران نمادهای آلومینیوم ایران، بیمه دانا ،ایرکا پارت صنعت، حمل و نقل خلیج فارس، سیمان اصفهان، پتروشیمی فارابی و پتروشیمی کرمانشاه طولانی ترین صف های فروش را در این نمادها تشکیل دادند.

    همچنین امروز پتروشیمی مبین در نماد معامله بلوکی بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

    برچسب ها