عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه امین مطرح کرد؛

هموار شدن تامین مالی صنایع از بازار بدهی با اقدامات بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل تامین سرمایه امین در مراسم انتشار مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس گفت: اوراق سلف موازی استاندارد به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی با وجود عمر کوتاهی که در اقتصاد ما دارد، جایگاه مناسبی در میان صنایع و سرمایه گذاران پیدا کرده است.

هموار شدن تامین مالی صنایع از بازار بدهی با اقدامات بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مدیرعامل تامین سرمایه امین در این مراسم گفت: پس از برگزاری چندین جلسه با شرکت پتروشیمی پردیس و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرانجام تامین مالی پتروشیمی پردیس از محل بازار بدهی کلید خورد که امروز شاهد تامین مالی 150میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق سلف اوره در بورس کالای ایران هستیم.

    علی سنگینیان با بیان اینکه اوراق سلف موازی بورس کالا، فرصتی مناسب برای تامین مالی شرکت ها به شمار می رود، افزود: هدف از عرضه اوراق سلف اوره، تأمین منابع لازم برای تکمیل پروژه فاز سه شرکت پتروشیمی پردیس بوده و تقاضا برای این اوراق نشان می دهد که این ابزار با وجود عمر کوتاهی که در اقتصاد ما دارد، جایگاه مناسبی در میان صنایع و سرمایه گذاران پیدا کرده است.

    وی اظهار کرد: ورود هلدینگ نفت و گاز پارسیان به حوزه تامین مالی از بورس کالای ایران به عنوان یکی از بخش های پرظرفیت پتروشیمی کشور، مشوق بزرگی برای سایر مجتمع های پتروشیمی محسوب شود تا آنها نیز به مزایای تامین مالی از طریق بازارهای مالی آشنا شوند و به این بازار ورود کنند.

    به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امین، رایزنی ها برای تامین مالی 400 میلیارد تومانی پتروشیمی زاگرس با انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالای ایران نیز آغاز شده که به نظر می رسد اوایل سال آینده شاهد تحقق این رویداد باشیم.

    سنگینیان اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به نرخ خوراک پتروشیمی ها و فرمولی که به تصویب رسیده، حاشیه امنی برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی فراهم شده که این امر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را در برخواهد گرفت.

    به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امین، سود روز شمار اوراق سلف موازی اوره 22 درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد 23 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف 24درصد هم افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو