عصر خودرو

براساس گزارش ۶ماهه منتشر شد؛

رشد پرتفوی بورسی "تاپیکو"

عصر بازار- "تاپیکو" در ۶ماهه منتهی به ۳۰آبان۱۳۹۹ توانسته پرتفوی بورسی خود را یک میلیون و ۳۹هزار و ۷۸۸میلیارد و ۸۷۵میلیون ریال بزرگتر کند.

رشد پرتفوی بورسی "تاپیکو"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه خود اعلام کرد سود عملیاتی شرکت به 7هزار و 173میلیارد ریال، سود خالص به 6هزار و 446میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به 9هزار و 994میلیارد ریال بالغ شده است.

    "تاپیکو" در این گزارش به رشد پرتفوی بورسی خود اشاره کرده است که رشد آن به یک میلیون و 39هزار و 788میلیارد و 875میلیون ریال رسیده است. این شرکت بهای تمام شده آن را با افزایش 3هزار و 861میلیارد ریال به مبلغ 106هزار و 876میلیارد ریال رسانده است. همچنین ارزش بازار آن با افزایش 312هزار و 626میلیارد ریال به یک میلیون و 146هزار و 665میلیارد و 861میلیون ریال رسید.

    این شرکت کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده را 3هزار و 937میلیارد ریال اعلام کرد. علاوه بر این کل مبلغ سهام واگذار شده را 775میلیارد و 115میلیون ریال اعلام کرد که سود این واگذاری به 699میلیارد و 354میلیون ریال رسیده است.

    «تاپیکو» درباره اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که عرضه شرکت‌ها در بازار سرمایه شامل محصولات کاغذی لطیف (پذیرش در فرابورس)، سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک و گروه صنعت سلولزی تامین گسترنوین (در مرحله مقدماتی و انعقاد قرارداد با مشاور پذیرش)، نفت ستاره خلیج فارس در مرحله مذاکرات و اقدامات مقدماتی جهت درج در بازار پایه فرابورس ادغام است.

    علاوه بر این قصد دارد 6 شرکت فرعی پرسی ایران گاز تهران، پرسی ایران گاز اصفهان، پرسی ایران گاز خوزستان، پرسی ایران گاز آذربایجان شرقی، پشتیبانی و خدمات فنی مهندسی پرسی ایران گاز، پرس سیلندردر شرکت اصلی پرسی ایران گار را ادغام کند.

    این شرکت در راستای سیاست های حوزه سرمایه گذاری هلدینگ مبنی بر افزایش سرمایه گذاری ها از محل ایجاد بدهی در شرایط تورمی، اقدام به خرید سهام شرکتهای بورسی و غیر بورسی شامل بلوک های سرمایه گذاری صدر تامین، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی تبریز و ماشین سازی پارس شد بنابراین با توجه به تراز مثبت سرمایه گذاری ها از یک طرف و تقسیم سود حداکثری در مجمع توسط سهامداران، مجوز تامین مالی از طریق بازارهای پولی تا سقف 23.000 میلیارد ریال صادر شده که از این مبلغ تا کنون 7.000 میلیارد ریال تسهیلات از سیستم بانکی اخذ شده است.

    برچسب ها