عصر خودرو

بهای جهانی طلا نزدیک کف قیمت ۵.۵ ساله

عصر بازار: خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت جهانی طلا روز سه شنبه حول و حوش کمترین سطح آن از اوایل سال ۲۰۱۰ است و نشان می دهد، سرمایه گذاران در شرایطی که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در آینده نزدیک اقدام به افزایش نرخ بهره کند، به افزایش قیمت فلز زرد در آینده خوشبین نیستند.

بهای جهانی طلا نزدیک کف قیمت ۵.۵ ساله
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا از امروز آغاز می شود. احتمالا در این نشست، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، با توجه به بهبود اقتصادی در این کشور، به افزایش قطعی نرخ های بهره در سال جاری اشاره خواهند کرد.

    قیمت نقدی طلا روز سه شنبه در ساعت02:51 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن تغییر چندانی نکرد و در سطح 1094.40 دلار در هر اونس باقی ماند. قیمت طلا جمعه گذشته با کاهش به سطح یک هزار و 77 دلار در هر اونس، کمترین سطح خود از فوریه 2010 را تجربه کرد. هفته گذشته، قیمت طلا در بازار لندن برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.

    بانک اچ.اس.بی.سی انگلستان که قیمت پیش بینی شده خود برای سال جاری و سال آینده میلادی را به نصف کاهش داده است، اعلام کرد، احتمالا قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت رو به کاهش خواهد بود و می تواند قبل از اینکه بار دیگر افزایش یابد، تا سطح یک هزار دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.

    برچسب ها