عصر خودرو

صنایع پیشران بورس کدامند؟

رکورد شکنی شاخص با فتح قله ۸۰ هزار واحدی تا کجا ادامه دارد؟

عصر بازار- یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص بورس محدوده مقاومت ۷۸ هزار واحدی را که بسیاری از تکنیکالیست ها آن را در نمودارهای خود بسیار مستحکم می پنداشتند شکسته است و در حال حاضر وارد محدوده ۸۰ هزار واحد شده است و حتی می تواند با گذر از محدوده مقاومتی ۸۰ و ۸۱ هزار واحد حتی در سال ۹۵ توانایی رسیدن به ماکزیمم قبلی خود و شکست آن را نیز داشته باشد.

رکورد شکنی شاخص با فتح قله ۸۰ هزار واحدی تا کجا ادامه دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مازیار فتحی اظهار کرد: به بازار سهام  در 3 افق زمانی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خوشبینم و به نظر من با روند فعلی بازار هم برای سهامدارانی که با دید بلند مدت سهام مناسب خریداری و نگهداری می کنند و هم برای تکنیکالیست ها و فاندامنتالیست ها و همچنین کسانی که در بازار به صورت حرفه ای نوسان گیری انجام می دهند بازده مناسب و بسیار بالاتر از نرخ بهره بدون ریسک می توان متصور بود.

    این تحلیلگر بازارسرمایه گفت: شاخص بورس که در سال جاری تاکنون حدود 27 درصد بازده را حاصل کرده با توجه به رکود حاکم بر فضای اقتصادی کارنامه قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته است.

    او افزود : به شدت معتقدم که ابتدای زمستان امسال نقطه عطف بورس رقم خورد و روند رکود دو ساله بازار سرمایه که حاصل تحریم ها و سیاست های غلط اقتصادی سالهای گذشته بوده تغییر یافت. برای بازار سرمایه سال بسیار خوبی را در صورت عدم رخداد اتفاق غیر منتظره سیاسی یا اقتصادی انتظار می کشیم و این خوشبینی را با توجه به انتظار بهبود شاخص های اقتصادی و دلایل بنیادی در صنایع می توانم توجیه می کنم.

    این فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: شاخص بورس به احتمال قوی محدوده مقاومت 78 هزار واحدی را که بسیاری از تکنیکالیست ها آن را در نمودارهای خود بسیار مستحکم می پنداشتند شکسته است و در حال حاضر وارد محدوده 80 هزار واحد شده است و حتی می تواند با گذر از محدوده مقاومتی 80 و  81 هزار واحد حتی در سال 95 توانایی رسیدن به ماکزیمم قبلی خود و شکست آن را نیز داشته باشد.

    فتحی افزود : البته نوسان جزئی از ذات بازار سرمایه است و در صورتی که معامله گری هیجانی و به دور از تحلیل متناسب با بازار بورس ایران به معامله بپردازد در بازارهای به شدت صعودی هم می تواند متحمل زیان گردد. بازار هم از نظر تکنیکالی و هم از نظر بنیادی حتی در روند صعودی برای شکست محدوده های مقاومتی به زمان نیاز دارد و در مقاطع مختلف زمانی آهنگ رشد قطعا تحت نوسان قرار خواهد گرفت.

    او ادامه داد: هر معامله گری باید بداند هر صعودی در بازار با توجه به دلیل آن که می تواند ریشه بنیادی یا تکنیکالی داشته باشد و یا ناشی از هیجان و جو بازار و یا شایعات باشد قطعا اصلاح درخور خود را خواهد داشت و معامله گر حرفه ای شخصی است که هم صبور باشد و هم با شناخت صحیح از تعریف ریسک و تعیین افق سرمایه گذاری مطلوب خود با توجه به انتظارات بازدهی به تحلیل و انتخاب سهم برای خرید بپردازد و همچنین بتواند زمان مناسب فروش را تشخیص دهد.

    فتحی  در ادامه بیان کرد: در بین صنایع بازار لیدر بلامنازع در حدود 80 روز اخیر گروه خودرو بوده که توانسته بازده بسیار خوشایند و شگفت آوری را برای سهامداران خود در همین بازه زمانی کوتاه حاصل نماید. اما اخیرا در بازار شاهد ورود نقدینگی به صنایع دیگر مانند پالایش، فلزات، بانک، ساختمان، نیروگاه نیز هستیم که علی رغم انتظاری که برای بازده مناسب صنعت خودرو در سال 95 دارم باید نگاه به سایر صنایع نیز معطوف گردد و تنوع بخشی بین صنعتی در پرتفوی قطعا رعایت شود تا بتوان بازده بسیار مطلوبی را به دست آورد.

    این فعال بازار سرمایه تصریح کرد : با وجودی که به سودآوری خوب صنعت خودرو در بازار سرمایه اعتقاد دارم اما از اواسط و یا اواخر فروردین ماه سال آینده به آرامی استراتژی مومنتوم در صنعت خودرو کم رنگ تر خواهد شد و سرمایه گذاران با هیجان کمتری در این گروه معامله انجام خواهند داد و دیده بان فعالین بازار، شرکت های سایر صنایع را هم در خود جای خواهد داد.

    به گفته او،  البته صنایعی که با توجه به فضای حاکم بر اقتصاد کلان می توانند سریعتر از رکود خارج گردند و یا گذار از زیان دهی را طی نمایند قطعا در اولویت خواهند بود. به عنوان مثال با دید میان مدت و نگهداری تا اواسط سال آینده گروه ساختمانی با توجه به انتظاری که از رونق در بازار مسکن داریم می تواند مناسب تلقی گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها