عصر خودرو

انجمن جهانی آهن و فولاد خبر داد

افت ۵ درصدی تولید فولاد ایران در نخستین ماه پساتحریم

عصر بازار- تولید فولاد ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی که توافق هسته ای به اجرا گذاشته شد ۵ درصد کاهش یافت و به ۱.۳ میلیون تن رسید.

افت ۵ درصدی تولید فولاد ایران در نخستین ماه پساتحریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،‌ انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد جهان در نخستین ماه سال جاری میلادی با کاهش 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شد و به 127.7 میلیون تن رسید.

    تولید فولاد جهان در ژانویه سال 2015 بالغ بر 137.5 میلیون تن اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش تولید فولاد ایران در ژانویه 2016 نیز با کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ایران در ژانویه 2015 بالغ بر 1.366 میلیون تن فولاد تولید کرده بود. این رقم در ژانویه امسال به 1.3 میلیون تن کاهش یافته است.

    این در حالی است که کل تولید فولاد ایران در سال 2015 نیز با افت 1.3 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 16.11 میلیون تن رسیده بود.

    توافق هسته ای از اواسط ماه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده و بر اساس آن تحریم های غرب علیه ایران لغو شده است. انتظار می رود با اجرای این توافق فعالیت های اقتصادی در کشور رشد قابل توجهی داشته باشد و از جمله این که صنعت فولاد رشد کند.

    بر اساس این گزارش ایران در سال 2015 به عنوان چهاردهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان شناخته شده است. یک درصد کل فولاد تولیدی جهان در سال 2015 در ایران تولید شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها