عصر خودرو

پیش‌بینی عسگراولادی از تجارت ایران و روسیه در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با ابراز امیدواری از حل مشکلات بانکی دو کشور در بهار سال آینده، پیش بینی کرد که صادرات محصولات ایرانی به روسیه در سال آینده چهار برابر افزایش یابد.

پیش‌بینی عسگراولادی از تجارت ایران و روسیه در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسدالله عسگر اولادی اظهار کرد: در تلاشیم با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام دادیم صادرات به کشور روسیه را که در حال حاضر حدود 500 میلیون دلار است، در سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش دهیم.

    وی افزود: همه امکانات برای این موضوع فراهم است و با توجه به اینکه روسیه از ترکیه حدود چهار میلیارد دلار محصولات کشاورزی خریداری می‌کرد که آن نیز قطع شده است؛ بنابراین پیش بینی می‌کنیم بتوانیم به این میزان صادرات دست یابیم.

    عسگراولادی با بیان اینکه موانعی سر راه تجارت ما باروسیه وجود داشت که برخی از آن ها مثل حمل و نقل و رواید حل شده است، عنوان کرد: مشکل نقل و انتقالات پولی از معضلاتی است که همچنان ادامه دارد و حل نشده است. البته با صحبت هایی که با حدود هشت بانک اروپایی داشتم این امیدواری وجود دارد که مشکلات بانکی نیز در فروردین ماه سال آینده حل شود.

    رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در بخشی از سخنان خود با اشاره به بازار چین نیز اظهار کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت، میزان تجارت ما با چین به 38 میلیارد دلار کاهش یافت و این در حالی است که تا پیش از آن میزان تجارت ما با این کشور حدود 52 میلیارد دلار بود.

    عسگراولادی از افزایش میزان تبادلات تجاری با چین در سال میلادی 2016 خبر داد و این میزان را 50 میلیاد دلار عنوان کرد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر تبادلات تجاری ما با کشور چین 39 میلیاد دلار است، درباره مهم ترین اقلام صادارتی به این کشور گفت: موادغذایی، محصولات پتروشیمی، سنگ معدن، محصولات کانی و دامی، انواع و اقسام فلزات از جمله اقلام مهم صادراتی محسوب می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها