عصر خودرو

وزیر کسب و کار انگلیس خبر داد

رایزنی انگلیس با شرکای اروپایی برای بازکردن گره تحریم بانکی ایران

عصر بازار- وزیر کسب و کار انگلیس با اشاره به ترس بانک های خارجی از برقراری ارتباط با ایران به دلیل تحریم های آمریکا گفت: انگلیس در حال کار با دیگر کشورهای اروپایی و صنعت بانکداری برای حل این مشکل است.

رایزنی انگلیس با شرکای اروپایی برای بازکردن گره تحریم بانکی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ساجد جاوید، وزیر کسب و کار انگلیس گفت، این کشور در حال کار با شرکای اروپایی برای کمک به کاهش تاثیرات محدودیت های بانکی بر تجارت با ایران است.

    وی اضافه کرد که انگلیس قراردادی را برای تسهیل ارائه خدمات مالی جهت صادرات به ایران امضا کرده است.

    جاوید در کنفرانس تجارت با ایران که به میزبانی فایننشال تایمز در لندن برگزار شد گفت، مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول نقد و اعتبارات «کاملا قابل توجه» هستند اما انگلیس در حال کار با دیگر کشورهای اروپایی و صنعت بانکداری است تا آنها را حل کند یا درباره چگونگی اجرای دستورالعمل ها شفاف سازی کند.

    وی افزود: «برای بسیاری از شرکت ها در واقع روشن نیست که بر اساس مقررات آمریکا چه کار می توانند بکنند و چه کار نمی توانند. این یکی از علت هایی است که حداقل باید به صورت کاملا سریع مقداری شفاف سازی صورت پذیرد.»

    در این نشست، نورمن لامونت، مسئول امور تجاری انگلیس با ایران در بیان جزئیات مشکل گفت، وی نتوانسته با روسای بانک ها در لندن برای برگزاری نشستی با هیئتی که اخیرا از سوی بانک مرکزی ایران به اینجا آمده تماس بگیرد.

    وی افزود: «آنها ترسیده اند...بانک های اروپایی و تا حد زیادی بانک های انگلیسی از نقض اثرات فراسرزمینی قوانین آمریکا می ترسند.»

    لامونت اضافه کرد، وی به صورت مداوم در حال گفت و گو با بانک های انگلیسی است.

    «دولت دارد همه توان خود را به کار می گیرد تا موضوع را شفاف کند تا بفهمد که دقیقا بانک ها نگران چه هستند.»

    جاوید گفت، آژانس صادرات انگلیس و همتای ایرانی اش یادداشت تفاهمی را به امضا رساندند. بر اساس این یادداشت تفاهم دو طرف برای شناسایی فرصت ها برای تجارت کالاهای سرمایه ای، تجهیزات و خدمات با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

    جاوید گفت وی احتمالا در ماه می در راس هیئتی تجاری به تهران سفر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها