عصر خودرو

افزایش نامحسوس قیمت جهانی مس

عصر بازار: قیمت مس امروز سه‌شنبه اندکی افزایش پیدا کرد، اما کماکان در حوالی کمترین میزان ۶ ساله خود به سر‌ می‌برد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران با نگرانی بسیار زیادی در حال تعقیب اخبار مربوط به اقتصاد چین هستند.

افزایش نامحسوس قیمت جهانی مس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت مس در جریان معاملات امروز بازار COMEX نیویورک به سطح 2.36 دلار در هر پوند رسید که نسبت به سطح روز گذشته رقمی در حدود نیم درصد افزایش دارد.

    امروز سه‌شنبه بازار سهام چین به علت تحت تاثیر قرار گرفتن از خبر تقویت ارزش دلار در آغاز ساعات کاری 5 درصد سقوط داشت در ادامه این افت شاخص جبران شد، اما بار دیگر در معاملات عصر شاخص 1.7 درصد سقوط کرد.

    بانک مرکز ی چین در بیانیه‌ای قبل از آغاز به کار بازار سهام اعلام کرده بود این بانک برای تثبیت بازار سهام و کنترل انتظارات کاهشی اقداماتی را در نظر دارد.

    بسیاری از تحلیل‌گران و دست‌اندرکاران بازار نگران گسترش وضعیت نابه‌سامان بازار سهام چین به دیگر بخش‌های اقتصادی این کشور هستند. چینی‌ها بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان هستند و هر گونه کاهش تقاضا در این کشور تاثیر به سزایی را بر قیمت‌های جهانی خواهد داشت.

    برچسب ها