عصر خودرو

ارزش معاملات بورس انرژی در آخر هفته گذشته، ۵۰ هزار میلیارد ریال شد

٨٨ میلیارد ریال معامله به مقصد ارمنستان در رینگ بین الملل بورس انرژی در چهارشنبه گذشته

عصر بازار- ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران چهارشنبه (نوزدهم اسفندماه) همزمان با سومین سالروز آغاز معاملات در این بورس، به مرز ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید که ٨٨ میلیارد ریال از آن معامله در رینگ بین الملل به مقصد ارمنستان بود.

٨٨ میلیارد ریال معامله به مقصد ارمنستان در رینگ بین الملل بورس انرژی در چهارشنبه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران در حالی چهارشنبه گذشته به 50 هزار میلیارد ریال رسید که در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402 و 404 پالایش نفت تبریز، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 404، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، بوتان، پروپان، برش سنگین و گاز مایع پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت تبریز به مقصد ارمنستان در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه شدند.
    معاملات صورت گرفته در این عرضه ها معادل 9500 تن به ارزش بیش از ٨٨ میلیارد ریال بود.
    در بازار فیزیکی بورس از آغاز تاکنون دو میلیون و 397 هزار و 812 تن انواع حامل های انرژی معامله شد که ارزشی نزدیک به ٣٢ هزار میلیارد ریال داشت.
    همچنین در بازار مشتقه تابلو برق نیز از آغاز تاکنون یک میلیون و 442 هزار و 992 قرارداد معادل 28 میلیون و 798 هزار و 363 مگاوات ساعت به ارزش نزدیک به ١١ هزار و 302 میلیارد ریال معامله شد.
    در بازار مشتقه تابلو سلف موازی استاندارد با سررسید یک سال و بیشتر نیز 793 هزار و ١٣ قرارداد به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد ریال معامله شد.
    تقاضای بالای خریداران رینگ داخلی برای انواع کالاهای عرضه های شده در این روز طوری بود که در مجموع تقاضایی بیش از ٢٣ میلیون لیتر برای حلال ها و نزدیک به ٩ هزار تن برای کالاهای دیگر به ثبت رسید.
    در این روز در تابلو سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در همه نمادهای فعال، ٤١ قرارداد به ارزش ٤٦٨ میلیون ریال معامله شد.
    ارزش کل معاملات چهارشنبه بورس انرژی ایران نزدیک به ٨٨ میلیارد و ٤٧٩ میلیون ریال شد.

    ** معاملات امروز
    در جلسه معاملاتی امروز (بیست و دوم اسفند ماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای متانول پتروشیمی فن آوران و زاگرس، حلال 402 پالایش نفت تهران، شیراز و کرمانشاه، حلال 410 پالایش نفت شیراز و تهران، آیزروریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، حلال 406 پالایش نفت تهران و بوتان، پروپان، برش سنگین و گاز مایع پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، نفت کوره 280 و 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و نفت گاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین الملل عرضه می شود.
    عرضه های نفت گاز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به مقصد عراق از مبادی اصفهان، تبریز و ساری، به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان، به مقصد افغانستان از مبادی ساری و اصفهان مشهد و به مقصد ترکیه از انبار نفت تبریز انجام می شود.
    عرضه های متعدد بازار فیزیکی که شامل ١٥ عرضه در رینگ داخلی و ١٥ عرضه در رینگ بین الملل است، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، شنبه پرترافیک بورس انرژی را رقم می زند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها