عصر خودرو

طی هفته گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۸۶ هزار قرارداد در بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۸۶ هزار و ۳۳۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹هزار میلیارد و ۳۲۷میلیون ریال رسید .

انعقاد ۸۶ هزار قرارداد در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین  پنج سررسید فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 55 هزار و 995 قرارداد به معاملات تحویل شهریور سال آینده اختصاص داشت و ارزش این سررسید نیز به بیش از شش هزار میلیارد و 144 میلیون ریال رسید. این در شرایطی است که سررسید تازه وارد آبان ماه سال 95 با حجم 20 هزار و 375 قرارداد و به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    همچنین قرارداد تحویل تیر سال آینده نیز با 6 هزار و 169 قرارداد به ارزش بیش 658 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت.

    از سویی رتبه چهارم معاملات نیز به قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت سال 95 با یک هزار و 973 قرارداد به ارزش 204 میلیارد ریال اختصاص یافت.

    سکه اسفند ماه سال جاری نیز با یک هزار و 826 قرار داد در رده آخر قرار گرفت و ارزش بیش از 184 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 8 هزار تومان به فروش رسید که کاهش 0/06 درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و 26 هزار تومان معامله شد و افت 0/3درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت یک میلیون و 47 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش 0/46 درصدی نسبت به روز چهار شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید شهریور ماه با افت1/01 درصدی با قیمت یک میلیون و 72هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سر رسید تازه وارد آبان ماه نیز با نرخ یک میلیون و 102 هزار تومان افت 0/52 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنجشنبه گذشته، بر خلاف بازار آتی با رشد یک هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 9 هزار تومان رسید. افزایش جزئی اونس تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه رشد قیمت سکه را به دنبال داشت. بر این اساس در این روز نیم سکه با 3 هزار تومان رشد به قیمت 525 هزار تومان رسید تا میزان افزایش هفتگی آن به 8/ 0 درصد برسد. ربع سکه نیز با وجود کاهش هزار تومانی روز پنج‌شنبه و رسیدن به قیمت 280هزار تومان، توانست رشد هفتگی 7/ 0 درصدی را به ثبت برساند. در این وضعیت، بالا رفتن اونس نسبت به قیمت ساعت 3بعدازظهر روز پنج‌شنبه موجب شده که انتظارات افزایشی در بازار سکه بیش از پیش بالا رود. هر چند تغییرات قیمتی طلای جهانی در ساعات انتهایی روز جمعه ممکن است، انتظارات معامله‌گران را معکوس کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها